اعلام برنامه های روز پنجم جشنواره تئاتر

با گذشت زمان استقبال از جشنواره تئاتر فجر با پخش برنامه‌های تلویزیونی و فعال شدن فضای رسانه‌ای نسبت به روزهای نخستین بیشتر شده  است. در روزهای میانی آثار وسوسه‌کننده بیشتر نیز شده‌اند. اسامی نمایشهایی که در پنجمین روز جشنواره رنگ اجرا می‌بینند به شرح زیر است:

  1. «یتیم خانه فونیکس» به نویسندگی آرش خیرآبادی و کارگردانی محمد نیازی از مشهد در تالار وحدت رأس ساعت 199 در این تالار به صحنه می‌رود.
  2. «شاخص» به نویسندگی و کارگردانی فوآد کوچی و مایکل آدوبریتو از فرانسه  دو نوبت 17و20 در  تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
  3.   «یادگار گاد‌ه‌ر» به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی است که در دونوبت 18:30و20:300 در تالار چهارسو اجرا می‌شود.
  4. «تو ماهی نیستی» به نویسندگی وکارگردانی میهران توماسیان از کشور از ترکیه  دو نوبت 17 و 19  در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا دارد.
  5. «اسکوسیزی» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در تالار قشقایی در دو نوبت 17:30و  19:300اجرا می‌شود.
  6.  «آبگوشت زهرماری» به نویسندگی آرش آبسالان و کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا در تماشاخانه سنگلج در دو نوبت 17 و  200 روی صحنه می‌رود.
  7. «گرگ و میش» به نویسندگی و کارگردانی کریستینا گالبیاتی و ایلیالوگینبوهل از کشور سوئیس در تئاتر مولوی در سه نوبت 18 و20 و 222 روی صحنه می‌رود. آخرین اجرای این نمایش ویژه خبرنگاران تئاتر است.
  8. «خوب، بد، زشت» به نویسندگی ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی و کارگردانی شقایق فتحی در تالار حافظ در دو نوبت 18 و 211 روی صحنه می‌رود.
  9. «ماتریوشکا» به نویسندگی و کارگردانی پارسا پیروزفر در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر در دو نوبت 17 و 200 به صحنه می‌رود. این نمایش پیشتر در همین تماشاخانه روی صحنه رفته است و پیش از جشنواره در تماشاخانه پالیز اجرای خود را ادامه داده بود.
  10. «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نیز به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در دو نوبت18:30 و دو 20:455 به صحنه می‌رود. این نمایش پیش از آغاز جشنواره در ایرانشهر روی صحنه می‌رفت.
  11. نمایش «آری یا نه» به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی از اراک در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان در دو نوبت  16 و 188 اجرا می‌شود. این نمایش نیز امسال در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه رفته بود.
  12. «زیرزمین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از اصفهان در محوطه مجموعه تئاتر شهر  اجرا  ساعت 16:300 اجرا دارد.
  13. «حق با کیه؟» به نویسندگی و کارگردانی مجید امینی از شاهرود درمحوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا ساعت 177 اجرا دارد.
  14.  «مستند پخش‌نشده میرزا» به نویسندگی مشترک احمدصمیمی و هما پریسان وکارگردانی احمد صمیمی درمحوطه مجموعه تئاتر شهر درساعت 188 اجرا می‌شود.
  15. «فیش» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی رستا رضوی از ورامین ساعت18:30 در فضای باز  تئاتر شهر اجرا دارد.
  16. «حریم شخصی» به نویسندگی و کارگردانی سید جمال میرجعفری نیز رأس ساعت 16 در محوطه  باز خانه هنرمندان ایران اجرا دارد.
  17.  «بزم و رزم» به نویسندگی وکارگردانی ابوالفضل طبسی از سبزوار ساعت 11 ظهر در برج میلاد اجرا می‌شود و ساعت 16:300 در محوطه باز خانه هنرمندان ایران اجرا دارد.