مرز میان رویا و واقعیت

مهرداد مصطفوی با نمایش "خروج اضطراری" در بخش "نسل نو" سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. مهرداد مصطفوی با بیان توضیحاتی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: رمانی را مطالعه کردم که از کاراکترهای جالبی برخوردار بود، بنابراین این موضوع را با دو تن از دوستان نویسنده‌ام مطرح کردم و متن نوشته شد.

او ادامه داد: آنچه برای اجرا در ذهن داشتم بسیار فرمالیستی بود اما طی تمرینات‌مان روند کاملا تغییر کرد و اجرا مسیر متفاوتی پیدا کرد. متن رئالیستی اما اجرا از فضایی متفاوت برخوردار است.

مصطفوی اظهار کرد: در واقع این اثر به هیچ عنوان به رمانی که من خواندم ارتباط مستقیمی ندارد و تنها منش یکی از کاراکترهای آن به شخصیت نمایش منتقل شده است.

این کارگردان جوان تئاتر خاطرنشان کرد: بازیگران ما در طول اجرا از صحنه خارج نمی‌شوند و در صحنه حضور دارند، به نوعی مرز میان رویا و واقعیت است. تلاش ما بر آن بود تا از نمایش‌های همیشگی رئالیستی فاصله بگیریم و فرمالیسم را وارد آن کنیم. تنها سه صندلی و پرده پروژکشن بر صحنه داریم و صحنه‌ها در یکدیگر سیال‌اند.

مصطفوی در ارزیابی بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: این بخش برایم جذاب است. سال‌ها به عنوان بازیگر در فجر حاضر بودم و این نخستین حضورم در سمت کارگردان است. فجر همیشه برای ما بتی بوده است و هرگاه به آن نگاه می‌کردم و اسامی بزرگ را می‌شنیدم با خود می‌گفتم آیا امکان حضور ما هم در این جشنواره وجود دارد؟ بخش "نسل نو" اتفاق بسیار خوبی است اما نکته مهم مسیری است که این هنرمندان باید بعد از جشنواره طی کنند زیرا این هنرمندان باید مورد حمایت قرار بگیرند.

احمد قزوینی، علیرضا جعفری، کتایون سالکی، آذین نظری بازیگران نمایش "خروج اضطراری" هستند..

نمایش "خروج اضطراری" به کارگردانی مهرداد مصطفوی 6 بهمن ماه دو ساعت 16 و 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.