شبی که برای آقای خواننده فراموش نشدنی بود

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا سه شنبه سوم اسفند با حضور رضا مهدوی کارشناس مجری بخش موسیقی میزبان سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی بود.

در برنامه شب گذشته «چشم شب روشن» سالار عقیلی در ابتدا گفت: ««چشم شب روشن» برنامه ای فاخر است که به صورت جدی به موضوعات فرهنگی و هنری می پردازد و من با جان و دل به این برنامه آمدم.»

او در ادامه افزود: «من کارم را با استاد ارشد تهماسبی آغاز کردم و «عشق ماند» اولین کار من بود. در «سایه های سبز» دومین همکاری مان شکل گرفت، «سعدی نامه» که آهنگسازی با استاد بود و آخرین کار مشترکمان نیز «عاشقی» بود.»

این خواننده ادامه داد: «امشب برای من یک شب به یادماندنی و فراموش نشدنی است. چون در خدمت یکی از اساتید خود هستم. شاید برای مردم جالب باشد که استاد مهدوی در هنرستان موسیقی در سال ۱۳۷۲ استاد سنتور من بود و من افتخار شاگردی او را داشتم. ساز تخصصی من سنتور است و دیپلم من هم از هنرستان موسیقی بود و مدرکم را از دست ایشان دریافت کردم. خوشحالم که امشب در خدمتم استادم هستم.»

عقیلی یادآور شد: «اولین کنسرتی که من دادم در هنرستان در تالار اندیشه بود که در تابستان سال ۱۳۷۳ برای پدر و مادرهای بچه های هنرستان اجرا شد و آنجا برای اولین بار روی صحنه رفتم. زنده یاد جوهرچی آنجا استاد عکاسی بود. خدا رحمتشان کند، به خانواده شان تسلیت می گویم. یاد او همیشه زنده و جاوید است. ایشان به من لطف داشتند و در کنسرت اخیرم در شهریور ماه افتخار داشتند و تشریف آوردند.»

او همچنین تاکید کرد: «اولین کنسرت رسمی من در فرهنگسرای شفق سال ۱۳۷۵ بود که با همسرم خانم حریر شریعت زاده که نوازنده پیانو است، به یاد استاد بنان این کنسرت را برگزار کردیم. یادی کنم از آقای آرش فرهنگ فر فرزند یگانه استاد تنبک نوازی ایران زنده یاد آقای ناصر فرهنگ فر که با نواختن تنبک ما را همراهی کردند. در این کنسرت از همسر استاد بنان هم دعوت کردیم، زنده یاد همایون خرم و کیوان ساکت هم حضور داشتند. بعد از آن کنسرت اتفاقات بسیاری برای من افتاد و باعث شد اساتید مختلف به من لطف کردند و توانستیم با هم همکاری کنیم.»

این خواننده موسیقی سنتی ایرانی ادامه داد: «استاد ارشد تهماسبی از طریق یکی از بستگان تماس گرفتند و گفتند می خواهند اثری را ضبط کنند که خواننده آن شناخته شده نباشد. در آن زمان خوانندگان بسیاری بودند و من تازه شروع به کار کرده بودم. ایشان یکی از افتخارات موسیقی ایران هستند و کار کردن با او برای من باعث افتخار بود. آن کار تحت عنوان «عشق ماند» سال ۱۳۸۰ منتشر شد و با استقبال خوب از طرف مردم عزیز روبرو شد و مردم مرا با آن آلبوم شناختند. به ویژه آهنگ «شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان» که بین مردم پرطرفدار شد.»

او در پایان این بخش از سخنانش گفت: «زمانی کارهایی در یک مجموعه منتشر می شود که آدم فکر می کند آهنگ دیگری از بین آنها بگیرد اما علی رغم انتظار آهنگ دیگری بین مردم می گیرد. سه سال بعد هم با استاد تهماسبی «سایه های سبز» را در شرکت ایران گام کار کردیم.»

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.