معتمدی به روی صحنه رفت

کنسرت محمد معتمدی و گروهش با عنوان «کویر» در شب‌های چهارم و پنجم اسفند 1395 در تالار وحدت برگزار شد. هر دوی این اجراها با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در هر اجرا صندلی خالی در تالار وحدت به چشم نمی‌خورد.

«کویر» نام یکی از قطعه‌ها معروف محمد معتمدی است که آهنگ، شعر، تنظیم، آواز و تهیه‌کننده‌اش خودِ اوست. معتمدی درباره این قطعه معتقد است که «کویر» نوعی خودکفایی او در موسیقی است.

«کویر»، «شکنم ساغر»، ساز و آواز با همراهی «بربط» با غزل «دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند / دریاب ضعیفان را در وقت توانایی» از بخش‌های آغازینِ این کنسرت بود.
 «به یاد صیاد»، «بیا» و ساز و آواز با شعری از خیام و تصنیف «چون مرده شوم» در ادامه اجرا شد تا بخش نخست این کنسرت پایان یابد.

شبنم مقدمی، نگین صدق گویا، امیرحسین مدرس، معصومه کریمی و معصومه شیرازی و بهمن محمدزاده (شاعر برخی آثار معتمدی مانند یلدا و پرواز) کریم قربانی (نوازنده ویولنسل)

«پرواز»، «امید جانم»، «به نگاهم بنگر»، «رفته ز دل» تصنیف‌های بخش دوم به همراه دو ساز و آواز بودند. «ای ایران» هم قطعه‌‌ای بود که مخاطبان ایستاده آن را شنیدند و زمزمه کردند. در پایان نیز به اصرار حاضران در تالار وحدت، قطعه‌ی «کویر» اجرا شد.

چندی پیش محمد معتمدی در نشستی خبری از برگزاری تور کنسرت‌های «کویر» در شهرستان‌ها خبر داد که برهمین اساس و در روزهای باقی‌مانده از سال 1395 این کنسرت در شهرها شاهرود و یزد برگزار می‌شود. ادامه‌ی این تور در شهرستان‌های دیگر به سال آینده موکول شده است. همچنین محمد معتمدی وعده داده که به شهرهای کوچک ایران هم برود و در آنجا کنسرت‌هایی به صورت رایگان برگزار کند.

اعضای گروه محمد معتمدی را در این برنامه امیر مهدی مقدم نوازنده عود و تنظیم کننده قطعات، مسیح مردی‌ها نوازنده ویلنسل، احمد محمودیان نوازنده دودوک و کلارینت، داوود اسلفی نوازنده پیانو و پویان جمشیدی نوازنده سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌دادند.

 

کنسرت محمد معتمدی در تالار وحدت