اصغر فرهادی و دیگر رقبایش دستور ترامپ را تقبیح کردند

در حالی‌که کمتر از دو روز دیگر تا برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۷ باقی مانده، شش فیلمسازی که فیلم‌هایشان امسال در بخش فیلم‌های خارجی زبان نامزد شده است، روز گذشته طی بیانیه‌ای مشترک مواضع‌اشان را در رابطه غیبت «اصغر فرهادی» در مراسم امسال به خاطر قانون ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان جهان به آمریکا،ابراز کردند.

«مارتین زندویلت»، کارگردان دانمارکی فیلم «سرزمین مین»، «هانس هولم»، کارگردانی سوئدی فیلم «مردی به نام اوه»، «مارتین باتلر» و «بنتلی دین»، کارگردانان استرالیایی فیلم «ناتا»، «اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» و «مارن آده»، کارگردان آلمانی فیلم «تونی اردمان» موج ناسیونالیزمی که در آمریکا و شاید در دیگر کشور‌ها ریشه دوانده باشد را تقبیح کردند.

این شش فیلمساز صرفنظر از آنکه چه کسی ممکن در مراسم امسال برنده نهایی جایزه اسکار شود، تأکید کردند: همه مردم، همه هنرمندان، همه روزنامه‌نگاران و فعالان در تلاشند تا بتوانند اتحاد و درک میان ملت‌ها را ترویج دهند و همگی از آزادی بیان و ارزش‌های انسانی حمایت می‌کنند_ارزش‌هایی که اکنون محافظت از آنها بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

بنا بر این گزارش، مراسم اسکار ۲۰۱۷ سحرگاه روز دوشنبه در هالیوود، لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

«اصغر فرهادی» که خود در این مراسم حضور ندارد، «فیروز نادری»، مدیر ارشد پیشین ناسا و «انوشه انصاری» اولین زن فضانورد ایرانی را به عنوان نمایندگان خود برای حضور در این مراسم معرفی کرد. وی به انتخاب این دو تن در تلاش است که به مقام‌های آمریکایی جنس ایرانی های مقیم آمریکا را یادآور شود.