قول مجلسی‌ها به سینماگران

عصر روز گذشته یکشنبه ۲۱ خرداد ماه شانزدهمین جشن انجمن مدیران تولید سینمای ایران در محل هتل انقلاب برگزار شد. در ابتدای این جشن کامران ملکی حضور مهمانان را خوش آمد گفت. وی تاکید کرد که این انجمن تنها انجمن در خانه سینما است که جشن خود را به صورت منظم در ماه مبارک رمضان برگزار می کند.


در ادامه مراسم حسن آقاکریمی رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران گفت: این جشن بهانه ای است که سالانه دور هم جمع شویم و از پیشکسوتان خود تجلیل کنیم. ما ۱۶ سال است که در تلاشیم با برگزاری این جشن نشان دهیم که مدیران تولید همیشه در حال تلاش هستند اما نه تنها در جشنواره های دولتی بلکه در جشن خانه سینما نیز دیده نمی شوند و از آنها قدردانی نمی‌شود، اما ما در این جشن از زحمات همکاران خود تجلیل می‌کنیم.


وی تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته از هر جهت برای سینمای ایرن پررنق بود و امیدوارم در سال جاری نیز با نظام‌مند شدن نظام صنفی سینما و به ویژه اجرایی شدن طرحی که برای به رسمیت شناخته شدن صنعت سینما مطرح شده است، در سال های آینده موجب رونق سینمای ایران شود و حمایت ها به دور از سلیقه های شخصی از سینما صورت گیرد. همچنین مدیران تولید در یک ساختار صنعتی جایگاه خود را پیدا کنند.
در ادامه مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز بیان کرد: خانه سینما قدرت خود را از اصناف می گیرد و اصناف قدرت خود را از واقعی بودن و همبستگی شان می گیرند.
وی تاکید کرد: ما در خانه سینما نیازمند بازنگری جدی مفاهیم هستیم. همه ما که در سینما کار می کنیم هم فرهنگ را می فهمیم و هم به آن ارادت داریم بنابراین این قاعده تفکیکی میان صنوف و انجمن های فرهنگی غلط و خانمان برانداز است. جامعه اصناف سینمای ایران اگر کار خود را جدی در حوزه صنوف پیگیری کنند روزهای خوبی پیش رو خواهد داشت.
در ادامه این جشن، سیروس الوند و منوچهر شاهسواری از یونس صباحی یکی از مدیران تولید با سابقه سینمای ایران تجلیل کردند.
صباحی گفت: هرچه قدر نسبت به مدیران تولید بی اعتنایی شود باز هم سینما به مدیریت مدیران تولید برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارد.
در ادامه حسن آقاکریمی و آزاده موگویی نیز از طهورا ابوالقاسمی تجلیل کردند که به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت.
در ادامه حجت الاسلام دعایی و همایون اسعدیان از محسن شایانفر یکی دیگر از مدیران تولید تجلیل کردند.
شایانفر در سخنانی گفت: مدیر تولید، مدیر اعتماد است و یک دکور در سینما نیست البته اگر بتواند با مدیریت خلاقانه در تولید فیلم تاثیرگذار باشد.
در ادامه این جشن، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و قربان محمدپور نیز از جواد نوروزبیگی تجلیل کردند.
نوروزبیگی گفت: امروز بعد از گذشت سال ها همچنان خوشحالم عضو این انجمن هستم. مدیر تولیدی شغل بسیار حساسی است و باید به آن توجه کرد.
کواکبیان نیز بیان کرد: امیدوارم این صمیمت بین دوستان همچنان باقی بماند و نیز قول می دهم در سنگر خانه ملت حامی خوبی برای سینما باشیم و چون خودم اصلاح طلب هستم می گویم که اصلاح طلب ها همیشه حامی سینماگران هستند و طی چهار سال گذشته این مساله را ثابت کرده اند.
وی توضیح داد: متاسفانه چند روز گذشته جنایتکاران داعش آمدند و تعدادی از عزیزان ما را به شهادت رساندند، آنها دارند از رای مردم و جمهوری اسلامی انتقام می گیرند که چرا مردم رای می دهند اما ما این روند را ادامه می دهیم و تفکر داعشی را در تمام دنیا از بین می بریم.
در ادامه مراسم احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس نیز گفت: امیدواریم رونق سینما هر سال بهتر از گذشته باشد و ما شاهد تولید بیشتر و آثار با کیفیت بیشتری باشیم. در زمینه حمایت از سینما جلسات متعددی با مدیران سینما داشتیم، خوشبختانه در دوران جدید خانه سینما ارتباط خوبی با آنها برقرار کردیم و امیدوارم در جشنواره های پیش رو آثار بهتر و خوبی از اهالی سینما داشته باشیم.
پژمان بازغی و احسان قاضی زاده از سعید شرفی کیا برای فیلم «ماجرای نیمروز» تجلیل کردند.
در ادامه سعید راد و علی قائم مقامی نیز برای تجلیل از حسن مصطفوی برای فیلم «فروشنده» تجلیل کردند.
مصطفوی در پایان این مراسم گفت: درست است که من امروز در سینما پرکار هستم اما شاید چندسال دیگر بیکار باشم. از انجمن می خواهم جایگاه مدیران تولید به سینما بازگردد و نام آنها در پروانه ساخت ثبت شود.