جمشید مشایخی: تازه از بیمارستان مرخص شدم

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر که به دلیل عارضه جسمی مدتی در بیمارستان بوده اما به دلیل علاقه وافر به کار هنری و بازیگری و احترام به مخاطب و هنرمندان در مجامع هنری حضور پیدا می‌کند، وی شب گذشته در حاشیه تماشای نمایش «پالت» در تماشاخانه ایرانشهر به گپ وگفتی کوتاه پرداخت.

مشایخی با اشاره به علاقه زیادی که برای تماشای تئاتر دوستانش دارد، گفت: مهمان محمد حاتمی برای نمایش «پالت» شدم و این کار را خیلی دوست داشتم.

وی با اشاره به اینکه مدتی در بستر بیماری بوده، توضیح داد: در این چندروز اخیر دو مرتبه کارم به بیمارستان کشیده، الحمدلله الان بهتر هستم ولی هنوز هم برایم سخت است که مدتی سرپا بایستم و الان هم برای عکس انداختن به علاقه مندانم مشکل دارم چه رسد به کارهای دیگر.

*برای انضباط کاری ارزش قائل هستم

این بازیگر توانا و پیشکسوت اظهار داشت: اخیرا در سریالی مشغول بازی بودم، اما مریضی مشکلاتی برایم ایجاد کرد، بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدم تلاش کردم به انضباطی که خیلی هم به آن برای کار احترام می گذارم،‌دست پیدا کنم ، بچه‌ها دیده اند که چقدر برای انضباط کاری ارزش قائل هستم.

وی با بیان اینکه یادم نمی‌آید تاکنون لحظه ای دیر سرکار حاضر شده باشم، گفت: البته کارگردان این سریال را هم دوست دارم، کارش را خیلی خوب بلد است و خودش نیز انسان پاک و درستی است. آخرین سکانس این سریال هم در طالقان فیلمبرداری شد.

مشایخی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تئاتر و حضورش برای تماشای نمایش «پالت» کاری از محمد حاتمی گفت: به سختی به سالن آمدم اما نمی توانم به دوستانم هم «نه» بگویم.

وی با اشاره به دیدنی و جذاب بودن نمایش حاتمی گفت: من چند سالی است با محمد رفیق هستم، امشب هم کارش را تماشا کردم،‌خیلی لذت بردم، قدرت و نیرو برای کار پیدا کردم انگار که چند سال با دیدن این کار جوان شده باشم.

*با نمایش «پالت» احساس بهتری پیدا کردم

مشایخی درباره محمد حاتمی گفت: وی هم هنرمند بزرگ و هم بازیگر توانا و دوست خوبی است و همینطور از بهترین بازیگران سینمای ما محسوب می‌شود و امشب خیلی حالم بهتر است که در این مکان قرار دارم و این نمایش را تماشا کردم.

وی تئاتر را یکی از علایق و رشته‌های مورد علاقه‌اش در هنر به شمار آورد و گفت: این خیلی خوب است که این روزها مردم به تئاتر علاقه زیادی نشان می‌دهند و باعث خوشحالی من می‌شود.

مشایخی اظهار داشت: هنر تئاتر فضای دشواری دارد و لازم است امکاناتی فراهم شود که عوامل اجرایی نمایش بتوانند به راحتی یک اثر نمایشی را روی صحنه ببرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش سر صحنه نمایش «پالت» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار داشت: همه آنچه که ما در تئاتر به عنوان بازیگر روی صحنه می‌بریم برای مردم و رضایت ذهن و اندیشه آنهاست. شما بازیگری را تصور کنید که چند ماه تمرین کرده اما درست در لحظه‌ای که می‌خواهد روی صحنه حاضر شود با یک لحظه ترس از مخاطب فهیم خود تمامی دیالوگ‌هایش را فراموش می‌کند. این تجربه‌ای بود که من بارها و بارها شاهد آن بوده‌ام و همواره به این موضوع فکر می‌کنم که این فراموشی فقط و فقط به دلیل حضور مردمی است که ما هنرمندان خاک پای آنها هستیم.

مشایخی با اشاره به اینکه ما اگر چیزی در هنر آموخته‌ایم فقط به جهت حضور مردم است، توضیح داد: تئاتر مانند سینما نیست که پس از هر اشتباه بتوان آن را روی صحنه دوباره اجرا کرد. اما من بر این باورم در چنین لحظاتی هم باید به افتخار حضور مردم محکم ایستاد و کار را به سرانجام رساند زیرا این مردم هستند که به هنرمند نمره می‌دهند.

وی پس از پایان اجرای نمایش نیز خطاب به محمد حاتمی گفت: محمد حاتمی تو در این نمایش تمام حرف دل و جانم را زدی و زمانی که از فردوسی بزرگ و تمامی مشاهیر ایران سخنی به میان آوردی خشنودم کردی. امیدوارم خودت و یارانت همیشه پیروز باشید.