در جشنواره آواها و نواهای رضوی همه اقوام حضور دارند

 محمدحسین اسماعیلی در نشست خبری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی که صبح امروز در سالن اجلاس معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با هدف شور و نشاط در جامعه و بهره‌گیری از فرصت ایام با سعادت ولادت امام رضا(ع) و ابراز ارادت به آستان این امام طی 15 دوره برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ رضوی دارای دو خصوصیت مردمی بودن و هنرمندانه بودن است که در سراسر کشور برگزار شده است و محدود به شهر و استاد خاصی نیست.

معاون هنری اداره کل وزارت ارشاد گفت: بعد از پانزده دوره گنجینه بزرگی از آثار فرهنگی توسط این جشنواره تولید شده و طی دو سال اخیر، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه موسیقی، جشنواره رضوی اقدام به برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی کرده است.

اسماعیلی افزود: بسیاری از آواها و نواها شامل مناجات‌ها و مدیحه‌سرایی‌ها مربوط به آستان مقدس امام رضا به عنوان مهمترین شاخصه فرهنگی در حوزه رضوی محسوب می‌شود که شاید در طول سالیان متمالی تولید می‌شده ولی بستری برای گردآوری و جمع‌آوری این آثار وجود نداشته و این جشنواره بستری را برای جمع‌آوری آواهای تولید شده امکان پذیر کرده است.