چهره‌ها برگ برنده یک نمایش

مهران دهقانی کارگردان نمایش «کوری عصاکش کوری دیگر» در خصوص محوریت اجرای نمایش خود گفت: این نمایش محوریتی اجتماعی، مذهبی و سیاسی دارد و بر اساس انسان‌هایی نوشته شده است که یا نابینا هستند و یا خودشان را به نابینا بودن می‌زنند.

وی همچنین پیرامون هدف از اجرای نمایش خود گفت: در واقع این نمایش بر اساس یک اتفاق کاملا واقعی و عجیب نوشته شده است که برای خود من زمانی که به منزل می‌رفتم رخ داده است و آن رویداد جرقه‌ای شد تا من این متن را بنویسم. من این نمایش را نوشتم تا بگویم که ما به این افراد چطور نگاه می‌کنیم یا اصلا توجهی به این افراد داریم یا نه؟!

دهقانی در خصوص ملاک انتخاب بازیگران اثر خود گفت: من برای این اثر سه بازیگر اصلی دارم که همگی کار اولشان است. هدف از این کار این بود که مخاطب بتواند با محتوای کار بازیگر و نقش او هم‌ذات پنداری کند و این مسئله باعث می‌شود مخاطب راحت‌تر با بازیگر ارتباط برقرار کند.

کارگردان نمایش «کوری عصاکش کوری دیگر» در خصوص رضایت از سالن استاد پرویز پرستویی برای اجرای نمایش تصریح کرد: سالن‌های دولتی به ما امکان اجرای نمایش نمی‌دهند و ما مجبور هستیم که در سالن‌های نمایش خصوصی اجرا برویم. برای من هنوز هم جای سوال است که چرا از هنرمند می‌ترسند، در صورتی که؛ هنرمند بیانگر واقعیت جامعه است.

وی ادامه داد: سالن متاسفانه خیلی خوب نیست چرا که برای داشتن سالن‌های بزرگ نیازمند بازیگر چهره و یا تهیه‌کننده قوی هستیم. سالنی که ما در آن اجرا می‌رویم از لحاظ مدیریتی هم مشکل دارد. به نظر می‌رسد برخی سالن‌ها بنگاه باز کرده‌اند و این مسئله به متن نمایش صدمه می‌زند.

گفتنی است؛ نمایش «کوری عصاکش کوری دیگر» از ۸ شهریور ماه تا ۲۴ شهریور ساعت 8:00 شب تا ساعت 9:00 در سالن استاد پرویز پرستویی به روی صحنه می‌رود و پیش فروش بلیت‌ها از ۵ شهریور ماه آغاز می‌شود.

این کارگردان در پایان گفت: ما برای کارمان ارزش قائل می‌شویم و فعالیت می‌کنیم تا مخاطب ببیند، هر هنری نیازمند مخاطب است. توصیه می‌کنم که کارگردان‌ها، کارهای سطح پایین و دانشجویی را ببینند چرا که در این کارها استعدادهای بسیار خوبی دیده می‌شود و ما نباید فقط به دنبال چهره‌ها باشیم.