واکنش داروغه‌زاده به صحبت‌های سخنگوی کمیسیون فرهنگی

ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که تشکیل شورای مشورتی برای رفع توقیف فیلم‌های سینمایی را غیرقانونی عنوان کرده بود، اظهار داشت: تشکیل شورای مشورتی در همه امور می‌تواند به تصمیم بهینه در ساختارهای نظارتی کمک موثر کند و مشورت گرفتن از مختصصین سینمایی غیرقانونی نیست.

وی با رد غیرقانونی بودن شوراهای مشورتی، ضمن تقدیر از حساسیت سخنگوی کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: تصمیم نهایی اعطای مجوز اکران و یا عدم اکران فیلم‌ها برعهده شورای پروانه نمایش است و نمی‌توان این امر را به نهاد دیگری واگذار کرد، اما استفاده از نظر مشورتی مختصصان امری پسندیده و در بسیاری از موارد لازم است.

داروغه‌زاده کمیسیون فرهنگی مجلس را که نمایندگی مردم در حوزه فرهنگ و هنر را بعهده دارد، کمیسیونی شاخص و مهم ارزیابی کرد و ازنمایندگانی که علاقه‌مندنددر جریان ساز و کار تصمیمات سینمایی در حوزه نظارت قرار گیرند دعوت کرد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری در پایان از آمادگی خود  برای تعامل بیشتر با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.