«مترسک سلامت»، رواج مانکنیسم غربی

روح‌الله رفیعی تهیه‌کننده مستندهای تلویزیونی در خصوص جدیدترین ساخته خود گفت: «مترسک سلامت» عنوان کاری است که تاکنون 90 درصد تهیه و تولید آن به پایان رسیده است. پیش تولید این مستند اواسط سال 95 آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی تدوین را پشت سر می‌گذارد.

تهیه‌کننده مستند «خالد و مجتبی» ادامه داد: «مترسک سلامت» در یک قسمت 60 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و از شبکه مستند پخش خواهد شد و زمان دقیق پخش هنوز مشخص نیست اما به احتمال قوی این کار اوایل پاییز به روی آنتن خواهد رفت.

رفیعی درباره لزوم پرداختن به چنین سوژه‌ای خاطرنشان کرد: مستند «مترسک سلامت» با هدف پرداختن به مانکنیسم غربی و رواج آن در میان زنان و مردان ایرانی در حال تولید است. این مستند پژوهشی، تخصصی و پزشکی با نگاهی به انگیزه مردان و زنان ایرانی به سمت لاغری بیش از حد، علل و گرایش ایرانی‌ها به این مقوله را بررسی می‌کند.

تهیه‌کننده مستند «طعم شور» در پایان گفت: از جمله بخش‌ها و آیتم‌هایی که در این مستند وجود دارد می‌توان به حضور اساتید، پزشکان، جامعه‌شناسان و صحبت‌های کارشناسی آنها پیرامون مد، مزایا و معایب آن اشاره کرد.

گفتنی است؛ عوامل این کار عبارتند از: تهیه‌کننده: روح‌الله رفیعی، کارگردان و تصویربردار: علی حیدری، مدیر تولید: امیرحسین میر صابری و تدوین: علی‌اکبر رحمان