آقای بازیگر: دیگر بازی نمی‌کنم

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر که با سریال فراموش نشدنی «خانه سبز» خاطره ساز است درباره فعالیت‌‌هایش گفت:دیگر کار تصویر (سینما  و تلویزیون) قبول نمی‌کنم . فعالیت جسمی زیادی ندارم و بیشتر در خانه هستم. دیگر شرایط جسمی اجازه نمی دهد فعالیت تصویری داشته باشم. 

وی در ادامه گفت: معمولاً شب‌ها خواب کاملی ندارم و روزها بیشتر می‌خوابم به خاطر شرایط جسمی‌ام نمی‌توانم کار کنم. دوستان کارهایی را پیشنهاد کردند اما نمی‌توانم بپذیرم. 

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره چاپ کتابش گفت: بخش‌هایی از خاطراتم در زمان 1320 و ورود متقفین به ایران را به خاطر آوردم که بسیار جالب است زمان ورود لهستانی‌ها که به تازگی آن‌ها را نوشتم و قرار است به کتاب اضافه شود. هنوز نام آن کتاب قطعی نشده به محض این که قطعی و کامل شود آن را برای دریافت مجوز به ارشاد ارائه می‌دهم. به عقیده خودم کتاب به لحاظ اجتماعی و تاریخی بسیار خواندنی شده است. 

بنابراین گزارش ، کتاب  «سیری در تاریخ تئاتر ایران قبل از اسلام تا سال 1357 شمسی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

داریوش اسدزاده متولد 1302 کرمانشاه، فارغ‌التحصیل دانشکده بازرگانی و دارایی است. وی فعالیت هنری خود را سال 1324 در تئاتر تهران آغاز کرد و از طرف مرکز هنرهای ملی به جشنواره تئاتر پاریس اعزام و پس از ورود به ایران به کارگردانی تئاتر مشغول شد. 

وی در سال 1346 بنا به دعوت یکی از استودیوهای فیلمبرداری عازم مینالوتا آمریکا شد و در فیلم «در آمریکا اتفاق افتاد» به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. 

«جعبه موسیقی»، «این ترانه عاشقانه نیست»، « آبادان»،  «کفش‌های جیرجیرک‌دار»،‌ «بوی کافور، عطر یاس»، «روز شیطان»، «همسر» و «دو نیمه سیب»، «یتیم‌خانه ایران» از فیلم‌هایی هستند که اسدزاده در آن ایفای نقش کرده است. 

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما بیش از 90 بهار را پشت سرگذاشته و 70 سال است که در عرصه هنر فعالیت دارد و به گفته خودش سه نسل سینمایی را در این مدت دیده ‌است. او یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین بازیگران تئاتر به شمار می‌آید.