آخرین خبرها از ساخت سریال «سلمان فارسی»

طی سال‌های گذشته بنا بود مجموعه سلمان فارسی به کارگردانی «بهروز خوش رزم» ساخته شود که وی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ طی گفت‌وگویی اعلام کرد که از تهیه‌کنندگی این اثر انصراف داده است.

او گفت:حدود 2 سال و نیم است که منتظرم تا آقای میرباقری کار تولید و پیش تولید را آغاز کنند اما خبری نیست. این زمان خیلی طولانی شد و من ترجیح دادم دیگر در کنار این پروژه نباشم.

حالا پس از گذشت این مدت، کار تولید سریال الف ویژه سلمان فارسی در سیمافیلم در حال انجام است و «حسین طاهری» به عنوان تهیه کننده جدید مجموعه انتخاب شده است.

همچنین در حال حاضر فاز صفر پیش تولید در حال انجام است و مقدمات مربوط به انتخاب لوکیشن، ساخت دکور و ماکت‌ها در حال انجام است.  

میرباقری مشغول نگارش فیلمنامه است و امراله احمدجو دیالوگ‌های این سریال را می‌نویسد.

قصه سریال «سلمان فارسی» از زمان تولد تا وفات سلمان فارسی را شامل می شود.

در این سریال به زندگی این صحابی بزرگ پیامبر و به ویژه مقطع مشرف شدن او به دین اسلام و همراهی وی با پیامبر پرداخته می شود.

حوزه حرکت سلمان به لحاظ جغرافیایی بسیار گسترده است و به لوکیشن‌های بسیاری نیاز دارد. او ابتدا از ایران باستان خود را به اروپا می‌رساند و درباره آیین مسیحیت تحقیق می‌کند که از فلسطین تا ترکیه را دربرمی‌گیرد. پس از آن به حجاز می‌آید و مکه و مدینه را می‌بیند و سرانجام به ایران پس از اسلام مراجعت می‌کند.

«سلمان فارسی» در 40 قسمت 55 دقیقه ای در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید می شود.

پیش از این معصوم زادگان مدیر سابق مرکز سیمافیلم در گفت و گویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که این سریال با مشارکت یک استان ساخته خواهد شد و در آن مقطع زمانی شهرداری اصفهان اعلام کرده بود که حاضر است یک کارخانه قند با مساحت 90 هکتار را برای تولید این سریال در اختیار سازندگان قرار دهد.