خانم بازیگر: جشنواره فجر حق من را خورد!

شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص کم‌کاری خود در عرصه بازیگری سینما گفت: چند سالی است که به صورت متمرکز در تلویزیون فعالیت می‌کنم و پروژه های 4 یا 5 ماهه تلویزیون برای حضور در سینما فرصتی باقی نمی‌گذارد.

وی با اشاره به حضور کوتاه خود در دو اثر سینمایی افزود: البته با این وجود در فیلم سینمایی "دم سرخ‌ها" به کارگردانی "آرش معیریان" به ایفای نقش پرداختم. بازی من در این فیلم در حد دو سکانس کوتاه بود اما بازی در کنار "علی صادقی" و آن سکانس‌ها برایم دلچسب بود. علاوه بر "دم سرخ‌ها" یک سکانس هم در فیلم "هزار پا" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی" بازی کرده‌ام.

بازیگر سریال "دردسرهای عظیم" با گلایه برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در سالی که من "پرویز، شهدخت و دیگران" را بازی کردم برای آن نقش نامزد دریافت جایزه سیمرغ بازیگر نقش مکمل زن شدم اما متاسفانه اسم من در اختتامیه اشتباه آورده شد و به نوعی حق من را خوردند.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه بعد از آن اشتباه بزرگ هیچکس نه عذرخواهی کرد و نه اینکه پشت مساله را گرفتند تا اشتباه بر طرف شود و بعدها هوشنگ گلمکانی آن اشتباه را افشاگری کرد. از همان زمان و بی تفاوتی مسئولین جشنواره، از فیلم فجر دلسرد شده ام.

بازیگری سریال "پنچری" بی‌توجهی مسئولین در آن قضیه را ناامید کننده خواند و تصریح کرد: من متوجه نمی‌شوم که مسئولین جشنواره چطور اسم بازیگری با سابقه من را نمی‌دانستند. چطور می‌شود داوران یک بازیگر را برای دریافت سیمرغ کاندید کنند اما مسئولین اسم بازیگر را ندانند؟ مگر نمی‌شد با مسئولین فیلم تماس بگیرند و اسم من را بپرسند؟ اینها همه نشان می‌دهد که ما بازیگران برای مسئولین اهمیت چندانی نداریم.

وی دلیل عدم حضور خود در جشن های سینمایی را اینگونه توصیف کرد: من بعد از آن اتفاق در هیچ جشن و جشنواره‌ای شرکت نمی‌کنم زیرا می‌بینم که همه چیز نمایشی است و هیچ توجه درستی به افراد نمی‌شود. معلوم نیست در این جشن‌ها و جشنواره چگونه برگزیدگان را انتخاب می‌کنند. مثلاً در جشن حافظ من برای "دردسرهای عظیم" کاندید بودم اما کسی این جایزه را گرفت که برای من جای تعجب دارد و به همین خاطر در این اجتماعات حضور پیدا نمی‌کنم.

بازیگر سریال "پادری" از نبود نقش مناسب برای نسل میانسال بازیگری گلایه کرد و افزود: در ابتدا و موقع ثبت قرارداد می‌بینیم که دو یا سه سکانس بسیار کوتاه به ما داده‌اند و بعد در طول اثر می‌بینیم که همان دو سه سکانس کوتاه هم کم می‌شود. در ابتدا تنها یک خلاصه اثر به ما می‌دهند و بعدها در حین فیلمبرداری متوجه می‌شویم که نقش در اثر چقدر کمرنگ بوده است. متاسفانه در آن زمان هم کاری از دست ما بر نمی‌آید اما من از این به بعد شرط می‌گذارم که اگر نقشم کم باشد بازی نمی‌کنم.

تسلیمی با اشاره به تمرکز خود روی بازیگری خاطرنشان کرد: دیگر سن من اجازه نمی‌دهد که به جایزه و جشنواره فکر کنم. من برای مردم بازی می‌کنم و بازیگری را بی نهایت دوست دارم.