سرمایه اجتماعی موضوع جدید "نگی که نگفتی"

مجتبی احمدی تهیه کننده "برنامه نگی که نگفتی" در خصوص جدیدترین موضوع این برنامه گفت: در کنار نقد و بررسی و حتی گاه به چالش کشیدن هنجار ها و ناهنجاری های اجتماعی اتاق فکر برنامه "برنامه نگی که نگفتی" این بار با مدیریت مدیر محترم اجتماعی شبکه جناب آقای عادلی مصمم شد تا به سمت یک سرمایه ملی برود، سرمایه ایی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و دانشمندان دنیا با سرمایه های اقتصادی و حتی انسانی هر کشور برابری و گاه در رقابت در جایگاه بهتری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم در این هفته به سرمایه اجتماعی بپردازیم و ضمن بررسی تعریف این مقوله مهم و موثر در هر کشور به مولفه های آن تا جایی که ممکن است اشاره داشته باشیم.

احمدی افزود: بررسی اشتراکات مردم هر کشور و تفاهم مردم هر کشور بر سر هر موضوع اعتقادی ، فرهنگی و... که در نزدیکی و یکپارچکی مردم موثر است پایه گذار ایجاد سرمایه اجتماعی است که در برنامه دوشنبه و سه شنبه با ذکر جزییات به آن می پردازیم.

سوال امروز برنامه نگی که نگفتی:

کدامیک از موارد ذیل جز مولفه های "سرمایه اجتماعی" محسوب می شود؟

١/اعتماد اجتماعی

٢/انسجام اجتماعی

٣/ مشارکت اجتماعی

٤/ همه موارد

[مجتبی احمدی]

تهیه کننده برنامه نگی که نگفتی خاطرنشان کرد: باز هم برنامه ما با رویکردی یاداوری گونه به مخاطبش مطلبی را یاداوری می کند و این بار هم قرار است به موضوعی بپردازیم که مخاطب ما از زاویه ایی دیگر آن را میداند و در طول تاریخ با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده است.سرمایه اجتماعی مایه دلگرمی مردم هر جامعه است.