"از واقعیت تا حقیقت" با شبکه پرس تی وی

این مستند به کارگردانی اکبر ناظمی محصول سال 2015 شبکه پرس تی وی است و چالش ها، مسائل و آسیب های اجتماعی را در محله هیستینگز شهر ونکوور مورد بررسی قرار می دهد.

"از واقعیت تا حقیقت" بر این نکته تاکید دارد که حتی در کشورهای جهان اول نیز مشکلات و معضلات پیچیده ای وجود دارد و این مقوله فقط مختص به کشورهای به اصطلاح جهان سوم نیست. از این رو به کشوری همچون کانادا و شهر ونکوور در این کشور می پردازد که به زیبایی و آرامش معروف بوده و چندین بار نیز لقب بهترین مکان برای زندگی را از آن خود کرده است. با این حال این شهر، محله ای دارد به نام "هیستینگز" که ساکنین آن صدها معتاد و فروشنده مواد مخدر و فاحشه های بیمار هستند.

این مستند به خوبی نشان می دهد که در حالی که رسانه های غربی به دنبال سیاه نمایی در مورد کشورهای شرقی به ویژه ایران هستند و به بزرگ نمایی معضلات و مشکلاتی که بر این کشورها حاکم است، می پردازند، از مسائل و معضلات فاجعه باری که کشورهای غربی با آنها دست به گریبان اند، غافل بوده و انعکاس مناسبی از شرایط و وضعیت بد اجتماعی در آنها صورت نمی دهند.

مستند "از واقعیت تا حقیقت" چهارشنبه 26 مهر ماه ساعت ساعت 07:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. این برنامه در چهار نوبت چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 بامداد بازپخش می شود.