«پاهای بی‌قرار» عاشقانه‌ای در بستر تاریخ/عکس

«مهدی محمدنژادیان» نویسنده سریال «پاهای بی‌قرار»  گفت: «پاهای بی‌قرار» قصه‌‌ای ملودرام نقل می‌کند و داستان آن بیشتر عاشقانه است، اما در محمل تاریخی اتفاق می ‌فتد. ما در نگارش این سریال قصد روایت تاریخ نداریم و فیلم نامه طوری نگارش شده است که اصلا به سمت اتفاقات تاریخی نرویم.

وی ادامه داد: بخشی از این سریال ( 15 قسمت) با فلاش بک به دوران پیش از انقلاب تا جنگ می‌رود.

«پاهای بی‌قرار» عاشقانه‌ای در بستر تاریخ

نویسنده فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در ادامه بیان داشت: اتفاق انقلاب و جنگ در قصه این سریال تاثیر دارد. آدم های قصه انقلابی و رزمنده جنگ هستند، بنابر این روی زندگی و کاراکترهایشان تاثیر می گذارد. همانقدر که آنها روی تاریخ تاثیر می گذارند تاریخ هم روی زندگی و شخصیت آنها اثر می گذارد. در حقیقت هدف مان جذابیت دراماتیک داستان است.

محمدنژادیان با اشاره به داستان «پاهای بیقرار» گفت: قصه ما از زمان حال شروع می شود. رویارویی دو خانواده که بعد از مدتی معلوم می شود که انتقامی در کار است و برای فهم ریشه این انتقام فلاش بک به گذشته می خورد تا مخاطب متوجه شود چه اتفاقاتی بین پدران و مادران این خانواده ها در دوارن جوانی افتاده است.این قصه بیشتر عاشقانه است و ما تقریبا چهار قصه عشقی داریم که دو قصه در زمان حال و دو قصه دیگر در زمان گذشته روایت می شود که به یکدیگر پیوند می خورند و مخاطب می فهمد که انتقام امروز ریشه در عشق گذشته دارد.

«پاهای بی‌قرار» عاشقانه‌ای در بستر تاریخ

این نویسنده ادامه داد: سعی کردیم اغلب موقعیت های جذاب دراماتیک را در این سریال داشته باشم قصه عشق، انتقام، ما بین عشق و وظیفه، مثلث عشقی و ... از این جمله هستند. از طرفی حواسمان بود که قصه ای جدید را روایت کنیم تا بتوانیم به نوعی با سریال های ترکیه ای ماهواره هم رقابت و هم مقابله کنیم.

وی درباره نگارش آثار تاریخی گفت: نگارش این دست از سریال‌ها هم سخت است و هم جذاب. تحقیق و مطالعه فراوان و دقت در مو به موی اتفاقات تاریخ معاصر کار را دشوار می کند. از طرفی مقطع جنگ و انقلاب از لحاظ ایدئولوژیک بسیار حساس است و باید دقت بیشتری به این دوران می کردیم.

محمدنژادیان در ادامه افزود: طرحی کمدی برای فیلم سینمایی دارم که احتمال دارد پاییز امسال وارد مرحله تولید شود.

سریال «پاهای بیقرار» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای شبکه پنج سیما در حال تولید است.