بررسی موضوع سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در شبکه 2

فرید محمدی مجری برنامه‌های تلویزیون از ساخت برنامه تلویزیونی «تارگرد» کاری جدید از شبکه دو سیما، خبر داد و گفت: با توجه به رشته تحصیلی‌ام در زمینه IT و فناوری‌های نوین، سعی کردیم برنامه‌هایی را که تا به امروز داشتیم پرداختن به دغدغه سواد رسانه‌ای خانواده‌ها باشد، چرا که آگاهی بخشی سطح سواد رسانه‌ای، این روز‌ها مثل سواد خواندن و نوشتن است که باید همه آن را بَلد باشند. خانواده‌ها باید در مقابل پیام‌هایی که از تلویزیون می‌گیرند، منفعل نباشند و یک تفکر انتقادی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه تلویزیونی «تارگرد» در قالب یک برنامه ترکیبی به فناوری روز دنیا و سواد رسانه‌ای می‌پردازد، اظهار کرد: «تارگرد» قرار است با وجود یک سری نَریشن و انیمیشن مانند «دیرین دیرین» پیام‌های رسانه‌ای را به مخاطب منتقل کند و در بخش دیگر برای گروه نخبگان و دانشجویان مباحث کارشناسی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعامل مخاطبان با برنامه افزود: بخشی دیگر برنامه با ارسال فیلم از سوی بینندگان پیش خواهیم رفت، به این شکل که از مردم می‌خواهیم درباره سواد رسانه‌ای و پیام‌هایی که از رسانه دریافت می‌کنند، با هم گفتگو کنند و فایل ویدیویی این صحبت‌ها را برای ما بفرستند تا با آرای مردمی به بهترین فیلم هدیه بدهیم.

محمدی درباره روند تولید این برنامه عنوان کرد: برنامه تلویزیونی «تارگرد» به تهیه‌کنندگی و کارگرانی امیر یوسفی که اجرای آن به عهده من گذاشته شده است، کار تولید را از ۱۰ روز آینده آغاز می‌کند و از آذر ماه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

وی ادامه داد: در «تارگرد» در کنار تعامل با مخاطبان و بحث‌های کارشناسی، استعداد‌های برتر این عرصه را معرفی خواهیم کرد و در هر برنامه یکی از اپلیکیشن‌های موجود را نقد خواهیم کرد.

محمدی در پایان با اشاره به همکاری اساتید دانشگاهی با برنامه «تارگرد»، بیان کرد: این برنامه با همکاری بهزاد عادلی مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما و دکتر افراسیابی تهیه و تولید خواهد شد.