پوشش زنده و مستند پیاده روی اربعین از تلویزیون

در روزهای منتهی به اربعین سید و سالار شهیدان گروه‌های مختلف رسانه‌ای درصدد هستند تا ابعاد مختلف این حماسه‌ی بزرگ را هرچه بهتر به سمع و نظر مخاطبان خود برسانند.

در این بین قرارگاه رسانه‌ای بسیج رسانه‌ی ملی با اعزام گروه‌های مختلف برنامه ساز در قالب مستند، تولید ویژه برنامه‌های زنده و تولیدی حضور عظیم زائران اربعین را پوشش می‌دهد.

از جمله اقداماتی که به مناسبت این ایام توسط بسیج سازمان صدا و سیما تدارک دیده شده می توان به اعزام تیم‌های واحد سیار به عتبات عالیات به منظور همکاری با هیئت رزمندگان اشاره کرد.

گفتنی است طبق هماهنگی‌های انجام شده این واحدهای سیار برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام را پوشش می‌دهند و در بخش های مختلف گزارش‌های پلاتویی با شبکه‌های مختلف تلویزیونی از حضور سخنرانان و کارشناسان هیئت استفاده می کند که از طریق شبکه های مختلف سیما به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

همچنین واحد سیار دیگری نیز از روز پنجشنبه 96/8/11 از شهر نجف شروع به حرکت کرده و در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده و از امروز چهارشنبه وارد کربلای معلی خواهد شد.

قرار است این واحد گزارش های پلاتویی از زائران پیاده و موکب ها و موکبداران به شبکه های مختلف سیما اعم از شبکه یک، دو،،چهار،پنج،قرآن ،آموزش، امید و سلامت ارسال نماید.

لازم به ذکر است مدیریت تامین و هماهنگی پخش بسیج رسانه ملی به جهت پوشش لحظه ای رویدادها و حال و هوای زائران اربعین در مرزها یک تیم رسانه‌ای دیگر نیز در مرز شلمچه مستقر کرده است، تا بتواند حضور زائران دیگر کشورها که از این مرز عبور خواهند کرد را مستندسازی نماید.

شایان ذکر است، قرارگاه رسانه‌ای بسیج صدا وسیما در روز اربعین با هماهنگی با هیئت رزمندگان پوشش دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت اربعین از خیمه گاه امام حسین در کربلا معلی را انجام می‌دهد.

محمدرضا پورحسن مدیر تامین و هماهنگی پخش بسیج صداوسیما ضمن تشکر از همکاری خوب شبکه های تلویزیونی، بویژه معاونت محترم سیما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزانگفت: ویژه برنامه‌های زنده‌ای که در این روزها برای شبکه‌های مختلف تهیه می‌شود با اجرای سید محمدرضا طباطبایی و به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی تا روز جمعه یعنی اربعین عراق ادامه خواهد داشت.