اظهارات بازیگر  «آهوی پیشونی سفید» درباره سینمای کودک

پژمان بازغی بازیگر درباره ایفای نقش در فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» اظهار کرد: این فیلم در حوزه کودک ساخته شده است و فصل اول آن را دیده بودم و به نظرم رسید که جای چنین کارهایی در سینمای ما خالی است.

وی در خصوص توجه به سینمای کودک اظهار کرد: ما باید به سینمای کودک توجه کنیم و خود را محدود به سینمای اجتماعی و فقط حضور در فیلم اجتماعی نکنیم چون چشم جهان به جشنواره فجر دوخته شده است، چرا که ما فیلمی را ساخته ایم که یازده سیمرغ گرفته است اما در هیچ کجای جهان اکران نشده و در هیچ جشنواره خارجی نرفته است.

بازغی گفت: فیلم‌هایی را داریم که در جهان پر سر و صدا بودند اما در جهان دیده نشدند، چون ما سینمای خود را محدود کردیم فکر می‌کنیم که هر چه که اتفاق می‌افتد، همان درست است، اما ما باید به سینمای کودک و انیمیشن توجه کنیم و تکنولوژی آن را هم در اختیار داریم.

این بازیگر گفت: خیلی از همکاران من وقت خود را برای این جشنواره نمی‌گذارند چرا که اعتقاد دارند این فیلم که به جشنواره نمی‌رود و در نهایت روانه جشنواره کودک می‌ شود پس وقت خود را برای فیلمی می‌گذارند که احتمال حضورش در فجر بیشتر است. برای مثال فیلم «آهوی پیشونی سفید» را بازیگران دیگری هم می‌توانستند بازی کنند و اگر ستاره‌های سینما در این فیلم جلوی دوربین می رفتند، وزن آن را بالاتر می‌بردند و ممکن بود فیلم شکل جدیدی به خود بگیرد. البته که من نمی‌گویم کسانی که اکنون در این اثر بازی می کنند بازیگران خوبی نیستند.

بازیگر «آهوی پیشونی سفید» گفت: ما و همکارانمان می‌خواهیم در سالن مطبوعات فجر فیلمی از یکدیگر ببینیم و وقتی فیلمی از ما در جشنواره نیست می‌گویند که کم کار شدی. در حالی که بازیگر سر کار بوده و کار خوبی را هم بازی کرده است اما با توجه به اینکه سیاست‌گذاری‌های ما غلط است خیلی از همکاران من ریسک نمی‌کنند که در سینمای کودک کار کنند.