تب و تاب در  سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر/عکس

با شروع کار هیات انتخاب سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر و همین طور رونمایی از پوستر این رویداد بزرگ هنری، تب و تاب و پیش بینی ها نسبت به حضور برخی آثار در جشنواره شدت گرفته است.

جشنواره امسال بخلاف سال گذشته شاهد حضور تعداد بیشتری از کارگردانان مطرح سینمای ایران است و همین نکته باعث شده تا فجر امسال از نگاه بسیاری از منتقدین کیفیت بالایی داشته باشد.

ابراهیم حاتمی کیا، محمدحسین مهدویان، مسعود ده نمکی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن، پیمان معادی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و شهاب حسینی از جمله کارگردانانی هستند که امسال تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند.

در میان تغییرات زیادی که جشنواره فجر امسال نسبت به ادوار گذشته داشته کارگردانان سینمای ایران به دور از این حاشیه‌ها به ساخت و تولید آثارشان مشغول بوده و آماده حضور در سی‌وششمین دوره از جشنواره فیلم فجر می‌شوند.

داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، فریدون جیرانی، کیومرث پوراحمد، کیانوش عیاری، اصغر فرهادی و پوران درخشنده نام تنی چند از کارگردانان غایب این دوره از جشنواره است.

به همین مناسبت خبرگزاری میزان فهرست برخی از آثار متقاضی برای شرکت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را تهیه و معرفی کرده است.

پیشونی سفید 2

پیشونی سفید 2

نویسنده و کارگردان: جواد هاشمی

بازیگران: ترلان پروانه ، محمدرضا شریفی‌ نیا، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبدالهی، جواد هاشمی، حسام نواب صفوی

خلاصه داستان فیلم : "اختاپوس" از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها "بل بله" را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه‌ای "پیشونی‌سفید" از قلعه فرار می‌کنند. از سوی دیگر مادر "آهوپیشونی‌سفید" برگشته تا آهو را از "سالار" یعنی پدر خوانده‌اش پس بگیرد و "پیشونی‌سفید" به دلیل رنجش از سالار، می‌خواهد به پیش مادرش بازگردد اما...

مرحله ساخت: اواخر فیلمبرداری

فصل شکار

فصل شکار

نویسنده و کارگردان: داریوش یاری

بازیگران: مهران احمدی،حامد کمیلی، مهیا دهقانی

فصل شکار سومین فیلم بلند سینمایی داریوش یاری پس از دخیل و کربلا جغرافیای یک تاریخ است که موضوعی آسیب شناسانه در حوزه اجتماعی دارد.

مرحله ساخت: آماده نمایش

تنگه ابوغریب

تنگه ابوغریب

نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی

بازیگران: جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی

خلاصه داستان فیلم: در ٢١ تیرماه ١٣۶٧، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده ... تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

مرحله ساخت: آماده نمایش

کامیون

کامیون

نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی

بازیگران: سعید آقاخانی ، نیکی کریمی ، تروسکا جولا ، نسرین مرادی ، رامین راستاد

خلاصه داستان فیلم: هنوز هیچگونه اطلاعاتی درباره داستان فیلم کامیون منتشر نشده است.

مرحله ساخت: آماده نمایش