رغبت فیلمسازان برای حضور در جشنواره فجر چقدر است؟

برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر تصمیم به نمایش 22 فیلم در بخش مسابقه گرفتند و همچنان بر تصمیم خود اصرار دارنداما نکته حایز اهمیت تعداد زیادی آثار اجتماعی است که به جشنواره فیلم فجر ارایه شده است و کار برگزارکنندگان جشنواره را سخت می‌کند. زیرا برگزارکنندگان جشنواره قصد دارند فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تنوع لازم را داشته باشد و مانند سال گذشته یک فیلم کمدی که شاخصه‌ها و استانداردهای  لازم برای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارا باشد در میان آثار جشنواره حضور داشته باشد. تنها فیلم کمدی که در جشنواره امسال حضور دارد فیلم «مصادره» است که به نظر می‌رسد رایزنی‌هایی برای حضور دیگر فیلم‌های کمدی با صاحبان آثار صورت گرفته است تا دست هیات انتخاب برای انتخاب فیلم کمدی در جشنواره فیلم فجر باز باشد. 

در میان آثار تولید شده فیلم های تهران - لس آنجلس (تینا پاکروان)، هزارپا (ابوالحسن داودی)، خوک (مانی حقیقی)، سمفونی نهم (محمدرضا هنرمند)، مصادره (مهران احمدی)، جن زیبا (بایرام فضلی)، آثار شاخصی است که در حوزه کمدی ساخته شده است.

نکته قابل تامل دیگر عدم رغبت فیلمسازان برای ارائه فیلم به جشنواره فیلم فجر است. با توجه به کم شدن فیلم‌های بخش مسابقه و حضور فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی کیا، پیمان معادی،محمدعلی باشه آهنگر، رسول صدرعاملی، فرزاد موتمن، کامبوزیا پرتوی، خسرو معصومی،محمدعلی سجادی ، احمدرضا معتمدی، مونا زندی حقیقی و... کمتر رغبت حضور در جشنواره فیلم فجر هستند و به همین دلیل آثار کمدی رغبتی به حضور در جشنواره فیلم فجر نشان نمی‌دهند. 

سال گذشته دو فیلم «خوب بد جلف» و «گشت 2» با موضوع کمدی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور داشتند حال باید دید امسال با تقاضای حضور فیلم‌های اجتماعی چه تمهیدی برای تنوع در جشنواره فیلم فجر می اندیشند.