ویژه برنامه‌های تلویزیون برای حماسه بزرگ 9 دی

به مناسبت فرارسیدن سالروز خلق یک حماسه بزرگ و پاسخ مردم ولایتمدار ایران اسلامی به تلاش تفرقه افکنان در صفوف متحد مردم، ویژه برنامه هایی در قالب های مختلف مستند، گفت و گو محور ، فیلم های سینمایی و داستانی و برنامه های زنده و تولیدی تدارک دیده شده تا به نوعی یادآوری روزهای بروز فتنه ، هوشیاری رهبری انقلاب و اثبات ولایتمداری مردم در آن زمان باشد.

برنامه های این شبکه ها به شرح زیر معرفی می شود:

شبکه یک سیما

ویژه برنامه "روز بصیرت" کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما شنبه حدود ساعت 18 از این شبکه پخش می شود.

شبکه دو سیما

«روز بصیرت» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیماست که شنبه 9 دی ساعت 19:50 پخش می شود. این مستند روایت گونه از حضور مردم در مقابله با فتنه و ابعاد جهانی حماسه مردم در 9 دی می گوید.

مستند «حماسه مردم» با رو کردن سند مرتبط به این حماسه یکشنبه 10 دی، ساعت 19:50 پخش خواهد شد.

برنامه «زنده باد زندگی» شنبه 9 دی، ساعت 10:30 به موضوع روز بصیرت و میثاق با ولایت می پردازد. این برنامه با پخش کلیپ و پلی بک های مرتبط و بحث و گفت و گو درباره جشنواره طراحی پوستر حماسه 9 دی تقدیم مخاطبان می شود.

برنامه «عصر خانواده» نیز با پرداختن به موضوع حماسه نه دی و اشاره به بصیرت و آگاهی مردم به صورت زنده شنبه 9 دی ساعت 18 با مخاطبان همراه می شود.

پخش کلیپ «پرتو خورشید» با صدای کسری کاویانی و شعری از سید کمال هاشم زاده هم از دیگر اقدامات شبکه دو سیما به مناسبت 9 دی خواهد بود.

همچنین برنامه هایی چون «مثبت دو»، «نگی که نگفتی»، و «نما دو»، با دعوت از عناصر فرهنگی و انقلابی به بررسی حماسه 9 دی می پردازد.

شبکه سه سیما

دو مستند «خارج از دید» و «9 دی» با موضوع فتنه 88 از شبکه سه سیما پخش می شود.

مستند «9 دی» مستندی تک قسمتی ،کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی هومن نیّری است که به بررسی ایجاد و شکل گیری فتنه سال 1388 با دخالت دشمنان خارجی با همکاری عمال داخلی و با استفاده از رسانه ها و فضای اینترنت ،می پردازد. این برنامه بعد از خبر شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود .

مجموعه مستند «خارج از دید» با موضوع فتنه 88 از سه‌شنبه 5 دی ماه، هر شب ساعت 19:45 از شبکه سه سیما پخش می شود. مجموعه مستند «خارج از دید» به کارگردانی مهدی نقویان در 10 قسمت 50 دقیقه ای به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی ،روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، از امشب روانه آنتن شبکه سه سیما می شود .

این مستند با موضوع فتنه 88 ، به روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس از آن به وقوع پیوست، می‌پردازد. مجموعه مستند «خارج از دید» از تولیدات مرکز بسیج صداوسیماست که قرار است هر شب از ساعت 19:45 از شبکه سه سیما پخش شود .

فیلم سینمایی «محرمانه تهران» نیز به کارگردانی مهدی فیوضی ، جمعه 8 دی ماه از ساعت 19:30 روانه آنتن خواهد شد . در خلاصه داستان فیلم با بازی علیرضا جلالی تبار و الهام جعفر نژاد آمده است: شهاب دستان به عنوان جاسوس موساد برای یافتن دوست دوران کودکی اش ، فرامرز و کشتن او وارد ایران شده و .... این فیلم تولید سال 1390 با ژانر حادثه ای است .

شبکه پنج سیما

شبکه پنج سیما در روز 9 دی با ویژه برنامه هایی در باره حماسه نهم دی همراه با مخاطبانش خواهد بود.

" اسب تروا" عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه پنج سیماست که به مناسبت حماسه یوم الله 9 دی ماه تقدیم مخاطبان این شبکه می شود. این مستند به تهیه کنندگی محسن علیایی به مناسبت 9 دی، تهیه و تولید شده است و موضوع آن فتنه سال 88 و انقلاب های مخملی است.

"برنامه به خانه بر می گردیم" شبکه پنج نیز در روز 9 دی، با پرداختن به این موضوع از شبکه پنج سیما پخش می شود.

شبکه مستند سیما

شبکه مستند سیما به مناسبت سالروز حماسه 9 دی مستندهای«خارج از دید»، «زخم تازه» و ویژه‌برنامه جشنواره عمار را برای پخش در نظر گرفته است.

«خارج از دید» عنوان مجموعه 10 قسمتی است که به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی از چهارشنبه 6 دی روی آنتن می‌رود. «خارج از دید» به کارگردانی مهدی نقویان که قرار است هر شب ساعت 20:20 پخش شود ، به روایت جز به‌جز آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس‌ازآن به وقوع پیوست، می‌پردازد.

ویژه‌برنامه جشنواره مردمی فیلم عمار که به پخش گزارش‌ها و گفتگو با مستندسازان می‌پردازد، نیز از پنجشنبه 7 دی ساعت 19:30 به مدت 10 شب روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

«جشنواره مردمی فیلم عمار» هرسال در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «9 دی» برگزار می‌شود و در آن برترین آثار سینمای انقلاب معرفی می‌شوند.

هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به‌اضافه مستند» نیز با پخش و بررسی مستند «زخم تازه» ساخته علی صدری‌نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمدعلی صدری نیا کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع فتنه سال 1388، شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روزها و التهاب کشور در آن ایام صحبت خواهند کرد.

سید محمدعلی صدری‌نیا که کارگردان مستند «زخم‌های تازه» است، این قسمت به‌عنوان کارشناس در برنامه حضور دارد و اجرای برنامه بر عهده محمدصادق باطنی از کارگردانان و مستندسازان جوان کشور است.

برنامه به‌اضافه مستند با اجرای محمدصادق باطنی، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان فردا شب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ساعت 9 و جمعه ساعت 13 و 30 دقیقه است.

شبکه افق

برنامه زنده "جهان آرا" به تهیه کنندگی محمد علی بازی با پرداختن به حماسه 9 دی و فتنه سال 88 از 9 تا 11 دی، ساعت 22 در سه قسمت تقدیم مخاطبان شبکه افق می شود.

مستند "گرم ترین روز زمستان" به تهیه کنندگی مهدی نقویان، به اتفاقات سال 88 و فتنه بزرگی که دشمنان برای ملت ایران رقم زده بودند، می پردازد. این مستند پنجشنبه 7 دی ساعت 19 پخش خواهد شد.

مستند "برادران" هم به تهیه کنندگی مهدی نقویان، شنبه 9 دی ساعت 21 به موشکافی یکی از شایعات بزرگ در جریان فتنه سال 88 خواهد پرداخت.

مستند "شورش در شهر" به تهیه کنندگی محسن مقصودی، روایتی ناگفته و جذاب از کاسبان تحریم را جمعه 8 دی ساعت 14 به نمایش در می آورد.

پخش فیلم سینمایی "قلاده های طلا" به تهیه کنندگی ابوالقاسم طالبی به مدت 90 دقیقه جمعه 8دی، ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

داستان فیلم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است، با اعلام نتایج، اعتراض های عده ای از مردم به شکل تظاهرات شکل می گیرد و ماموران وزارت اطلاعات نیز پیگیر حوادث می شوند.

پخش کارهای کوتاه از قبیل نماهنگ، کلیپ، سرود و ... با موضوع فتنه 88 از دیگر اقدامات شبکه افق خواهد بود.

شبکه قرآن و معارف

این شبکه در روز 9 دی برنامه زنده "طلیعه" را از ساعت 10:30 تقدیم مخاطبان می کند. در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در باره حماسه 9 دی و اتفاقات آن روز ها سخن خواهد گفت.

پخش سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در روز های 8 و 9 دی نیز از جمله برنامههای این شبکه به مناسبت 9 دی است. این سخنرانی ها ساعت 13:30 از شبکه قرآن و معارف پخش می شود.

پخش زنده یادواره سوره های سرخ با محور شهدای قرآنی پرچمداران بصیرت در روز جمعه از ساعت 18 تا 20 نیز از جمله برنامه های این شبکه است.