ساخت دشوار یک سریال با 444 بازیگر و 250 لوکیشن

بهروز مفید تهیه کننده سریال "محکومین" درباره استقبال از این اثر گفت: برای این که به یک برآورد کلی از میزان استقبال مردمی برسیم با پخش 5 قسمت بسیار زود است اما در هم کلامی با اطرافیان، آنان سریال را دوست دارند. 

وی درباره چگونگی رسیدن به ایده و موضوع سریال "محکومین" اظهار کرد: موضوع سریال "محکومین" یعنی مجازات جایگزین موضوعی نو است. طرح و ایده این اثر را به سازمان صدا و سیما ارائه دادم که شبکه یک استقبال کرد، پای تولید محکومین ایستاد و از آن به خوبی حمایت کرد. ما نیز نگارش و تولید اثر را شروع کردیم. قانون مجازات جایگزین در سال 94 تصویب شده است و فکر می کنم با  این سریال فرهنگ سازی خوبی برای مخاطبان ایجاد شود. 

تهیه کننده "هشت و نیم دقیقه" ادامه داد: ایده ام با همکاری محمد عبدی، طلا معتضدی و حسین قناعت نوشته شد. محکومین در 30 داستان کنار موضوع مجازات اصلی در هر قسمت به یک مقوله اجتماعی هم می پردازد.

وی به سختی های تولید سریال "محکومین" با توجه به اپیزودیک بودن آن اشاره کرد و افزود: شرایط دشواری را در ساخت پشت سر گذاشتیم. این سریال مانند 30 تله فیلم بود و برای فیلمبرداری هر هفته باید وارد یک فضای داستانی جدید می شدیم بنابراین ساخت اثر نیازمند پیش تولید و لوکیشن های متعدد بود. 250 لوکیشن و 444 بازیگر از ناشناخته تا شاخص در این سریال حضور داشتند و حدود 10 ماه به این کار مشغول بودیم. 

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: امیدوارم استقبال از "محکومین" با توجه به متفاوت بودن موضوع، لوکیشن ها و فضاسازی های فرهنگی آن ادامه دار و بیش از پیش باشد و شاهد فرهنگ سازی با این سریال باشیم.