حاشیه های ناتمام مکان برگزاری نمایشگاه کتاب

محمد عزیزی مدیر مسئول نشر روزگار، در خصوص مصلی تهران به عنوان مکان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: دسترسی مصلی تهران نسبت به شهرآفتاب برای ناشران و مردم بسیار راحت‌تر است. باوجود اینکه مترو و وسایل نقلیه دیگر را برای دسترسی ناشران و مخاطبان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب گذاشته بودند، امکان رسیدن به آنجا به اضافه گره ترافیکی موجود برای مراجعه‌کنندگان به این نمایشگاه آزار دهنده بود. حتی زمانی که ما ناشران می‌خواستیم وسایل غرفه را به شهر آفتاب ببریم، به مشکلات فراوانی دچار می‌شدیم.

وی افزود: هوای گرم و گرد و خاک فراوانی در شهر آفتاب وجود داشت. از این رو این مکان برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مناسب نبود. اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مصلی تهران بازمی‌گردد، برای ناشران و مخاطبان این نمایشگاه خبر خوشحال‌کننده‌ای بود. بازگشت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مصلی تهران حتما بر میزان استقبال مخاطبان کتاب از این نمایشگاه تاثیر می‌گذارد. حتی اگر میزان افزایش مخاطبان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 10 تا 20 درصد هم برسد، رقم خوبی است.

مدیر مسئول نشر روزگار با اشاره به اینکه گمان می کنم میزان استقبال از سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با بازگشت مکان این نمایشگاه به مصلی به 20 تا 30 درصد هم برسد، اظهار کرد: به دلیل  اینکه مصلی تهران در داخل شهر واقع شده است، امکانات بیشتری دارد. حتی اگر کسانی تنها برای بازدید به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیایند، باز هم این مسئله تاثیر مثبتی روی ذهنیت خود این افراد و مردمی که به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می آیند خواهد گذاشت.