اکران «خانه دیگری» قبل از سال 97

بهنوش صادقی کارگردان فیلم سینمایی «خانه دیگری» درباره فیلمنامه جدیدش «پروتز» گفت: جراحی زیبایی این روزها به وفور در کشور دیده می‌شود و موضوع اصلی فیلم هم این جراحی‌ها است که مانند یک ویروس به جان جوانان ما برای تغییر شکل افتاده است. البته در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به این موضوع اشاره شده است اما  در فیلمنامه «پروتز» به شکل جدی سعی کردیم به این مسئله در جامعه بپردازیم. 

وی درباره نگارش فیلمنامه توضیح داد: فیلمنامه توسط مهنوش صادقی نوشته شده طرح اولیه و کل فیلمنامه متعلق به ایشان است و من تنها کارگردانی فیلم را برعهده خواهم داشت.

صادقی درباره زمان ساخت فیلم توضیح داد: تامین بودجه فیلمی یکی از مسایل اصلی تولید است در شرایطی که یک فیلم متوسط با بودجه 700 میلیون تومان ساخته می‌شود آثاری  که قصد استفاده از بازیگران مطرح دارند حتما با بودجه‌ای بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان تولید می‌شوند و عدم امنیت بازگشت سرمایه یکی از عوامل بازدارنده برای حضور سرمایه‌گذاران در سینما است. ما در شرایط فعلی با افت فروش فیلم‌ها مواجه هستیم و همین امر باعث می‌شود سرمایه‌گذار نگرانی بیشتری برای بازگشت سرمایه داشته باشد.

وی درباره شرایط تولید «پروتز» گفت: فیلم در یک فضای طنازانه می‌گذرد، یک نقد اجتماعی نسبت به دخترها و پسرهای جوان دارد این نقد در قالب شیرین و طنازانه آماده شده، فیلمنامه  نسبت به آثار از این دست پروداکشن وسیع‌تری خواهد داشت و ازبازیگران مطرح در حوزه طنز باید استفاده شود به همین دلیل تولید فیلم هزینه بالاتری از یک فیلم معمولی خواهد داشت و این کار را کمی سخت می‌کند. امیدوارم شرایط جامعه آرام شود و دوباره آرامش به سینما بازگردد و بتوانیم شرایط تولید فیلم را فراهم کنیم. 

وی درباره اکران فیلم سینمایی «خانه دیگری» گفت: در تلاش هستیم که تا قبل از پایان سال فیلم را اکران کنیم. 

در «خانه دیگری» بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، متین ستوده، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی و (با هنرمندی) ناصر هاشمی به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم به قلم مهنوش صادقی مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر داستان پدری به نام حبیب ا... است که در سال های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی ها و ناخوشی های این خانواده زندگی حبیب ا... و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می دهد...