اجرای خواننده مشهور به یاد استاد شجریان

کنسرت گروه موسیقی «سور» به سرپرستی مجید مولانیا و خوانندگی حسام‌الدین سراج دوشنبه شب ۲۵ دی‌ماه در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی در تالار وحدت تهران بود.

حسام‌الدین سراج در ابتدای این برنامه ضمن عذرخواهی از تماشاگران به دلیل سرماخوردگی بیان کرد: تمام تلاش خود را انجام دادم که طی این مدت به بیماری دچار نشوم اما گویا این ویروس بسیار قدرتمند تر از من بود و باعث شد این چنین دچار بیماری شوم. به هر حال از همه شما عزیزان به جهت این سرما خوردگی و اینکه با این صدای ناخوش برای شما برنامه اجرا می کنم، عذر خواهی می کنم.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های دریانوردان حادثه نفتکش «سانچی» توضیح داد: به سهم خودم وقوع این سانحه تلخ و آسمانی شدن عزیزانمان را به خانواده آنها و مردم شریف ایران تسلیت می گویم. به قول شاعر که گفت: «با صبا در چمن لاله صبا می‌گفتم/ که شهیدان که‌اند، این همه گلگون‌ کفنان»

این خواننده موسیقی ایرانی بعد از صحبت های اولیه خود به معرفی برنامه های کنسرت پرداخت و گفت: برنامه امشب در ۲ بخش اجرا می شود که در بخش اول قطعاتی در دستگاه بیات و اصفهان و در بخش دوم قطعاتی در مایه دشتی به شما عزیزان ارایه خواهد شد.

وی حین اجرای بخش دوم کنسرت به مخاطبان در تالار وحدت یادآور شد: یکی از تصنیف هایی که امشب در مایه دشتی برای شما اجرا می شود اثری از ساخته های استاد حسن یوسف زمانی است که بسیاری از شما آن را با صدای استاد محمدرضا شجریان شنیده‌اید. من این اثر را به استاد شجریان تقدیم و آرزو می‌کنم که هر چه زودتر شاهد بهبود و سلامت وی باشیم.

قطعات «ایران»، «اشک مهتاب»، «سفر»، «ساز و آواز اصفهان»، «ساز و آواز شور» بخش های مختلف کنسرت گروه «سور» بودند. این در حالی است که حسام الدین سراج خواننده، حمید قنبری نوازنده تمبک، جمشید صفرنژاد نوازنده سن، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، فرنام اسکندری نوازنده کمانچه آلتو، صابر سوری نوازنده عود، امین دادوری نوازنده دف و مجید مولانیا نوازنده تار گروه نوازندگان را تشکیل می دادند.