برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل رسانه‌های داخلی و خارجی

سلطانی فر در این نشست ضمن تبریک به مدیران جدید، از زحمات مدیران پیشین تقدیر کرد. او زهیر مطهری را مدیری مسلط به حوزه رسانه ها بویژه فضای مجازی و محمدجعفر صافی را مدیری توانمند در عرصه فرهنگ و رسانه کشور دانست و بر تداوم همکاری ایشان با مجموعه معاونت مطبوعاتی تاکید کرد.

وی همچنین محمدرضا دربندی را مدیری باتجربه و کاربلد در حوزه فرهنگ و رسانه دانست و گفت: با توجه به سابقه بالای حضور ایشان در وزارت فرهنگ و سازمان فرهنگ و ارتباطات امیدوارم فضای خوب اداره کل مطبوعات داخلی، با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین به تجربه بسیار خوب علیرضا شیروی در حوزه رسانه‌های خارجی و آشنایی دیرینه با او از زمان فعالیت در روزنامه ایران نیوز اشاره کرد و گفت: ایشان را از اواسط دهه 60 می شناسم که با توجه به سابقه بالای فعالیت در اداره رسانه های خارجی، قطعا می تواند مسیر مناسب فعلی را بهبود ببخشد.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی مطبوعات را در زمره عوامل اصلی شکل دهنده افکار عمومی دانست و با اشاره به موفقیت های قابل توجه کشور در حوزه های گوناگون بویژه در شرایط تحریم، بر تلاش رسانه ها به انتشار اخبار امیدآفرین در سطح جامعه تاکید کرد.

وی روند حمایت های دولتی از رسانه ها را بسیار شفاف و مثبت ارزیابی و تاکید کرد در نظام تخصیص یارانه ها هیچ رسانه یا مدیری نباید منافع ویژه ای داشته باشد و تمامی حمایت‌ها باید به صورت شفاف در اختیار رسانه‎ها قرار بگیرد.

سید ضیاء هاشمی، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر اینکه مجموعه مدیران معاونت مطبوعاتی باید وکیل مدافع مطبوعات در دولت باشند، اظهار امیدواری کرد در این دوره باب گفتگو بازتر شود و به تعبیر رئیس جمهور مطبوعات لکنت زبان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از همیشه نیاز است در مسیر شفاف سازی حرکت کنیم، افزود: مطبوعات باید احساس امنیت کنند و نماینده افکار عمومی باشند و دولت و مسئولین را حامی خود بدانند. اگر مسئولان بیشتر و بهتر شنونده افکار عمومی از طریق رسانه‌ها باشند، رسانه معاند نمی‌تواند میدان داری کند.

زهیر مطهری و محمدجعفر صافی مدیران کل پیشین رسانه های داخلی و خارجی ضمن تشکر از معاون مطبوعاتی و مجموعه همکاران برای مدیران کل جدید آرزوی موفقیت کردند.

محمدرضا دربندی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در سخنان کوتاهی با اشاره به برنامه 30بندی خود برای مدیریت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از مدیر کل پیشین و همکاران و معاونان او تشکر و قدردانی کرد و به تصمیم خود مبنی بر ادامه همکاری با مجموعه قبلی اشاره و بر تغییر با هدف اصلاحات ساختاری تاکید کرد. دربندی همچنین اهمیت تکریم ارباب رجوع و الکترونیکی کردن بیشتر امور را از اولویت های کاری خود دانست.   

علیرضا شیروی، مدیرکل رسانه های خارجی نیز با قدردانی از اعتماد معاون مطبوعاتی به وی گفت: با توجه به اهمیت این اداره کل به عنوان مدخل ورود خبرنگاران خارجی به کشور هر چقدر بتوانیم روند حضور آن ها را در کشور تسهیل کنیم و تعامل بیشتری با آنها داشته باشیم، بهتر است.

وی در ادامه به اهمیت دیپلماسی رسانه ای اشاره کرد و افزود: وقتی خبرنگاران وارد کشور می شوند واقعیت های جامعه را منعکس می کنند بنابراین تاثیری که دیپلماسی رسانه ای می تواند در ذهن مردم جهان داشته باشد، بسیار فراتر از نقش دیپلمات ها است.

در پایان این مراسم مدیران کل جدید و پیشین رسانه های داخلی و خارجی توسط رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تجلیل شدند.