ویژه برنامه های دهه فجری شبکه 1

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، پخش ویژه برنامه های شبکه یک سیما آغاز خواهد شد.

ویژه برنامه های شبکه یک در این ایام، در چهار بخش برای مخاطبان پخش خواهد شد. جنگ های شبانگاهی، سریال مناسبتی، مستندهای ویژه و پرداخت برنامه روتین به موضوع انقلاب اسلامی.

بر همین اساس جنگ شبانگاهی «ای ایران» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد، جنگ «10 ستاره»  به تهیه کنندگی الهام پیرهادی، سریال «ستارخان» به تهیه کنندگی مصطفی شریفی و مستندهای ویژه تولیدی شبکه یک سیما از جمله این برنامه های دهه فجری است.

«ای ایران»

«ای ایران»  به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد قرار است از چهارشنبه 11 بهمن بعد از سریال شبانگاهی و حوالی ساعت 23 روی آنتن برود.

این برنامه هر شب تا 21 بهمن به طور زنده و به مدت 90 دقیقه پخش می شود. به گفته تهیه کننده ای ایران، این جنگ در دو بخش سرودهای انقلابی و هنرهای انقلابی هر شب روی آنتن می رود.

مومن نژاد تصریح کرد: در بخش اول که مربوط به سرودهای انقلابی هست ما موسیقی های چهار دهه گذشته ایران را که در مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما وجود دارد، پخش و در قالب نظر سنجی از بینندگان می خواهیم به بهترین قطعه موسیقی رای بدهند. او درباره جزئیات این جشنواره موسیقیایی اظهار داشت: ما 60 قطعه موسیقی که همگی درباره ایران توسط خوانندگان مختلف خوانده شده است را در چهار بخش انقلابی، محلی، پاپ و سنتی پخش می کنیم. در هر بخش هم 15 ترانه انتخاب شده است که در پنج شب اول برنامه این 60 قطعه در بخش های چهارگانه پخش شده و مردم به آن رای می دهند. اما در چهار شب بعد که از دوشنبه 16 بهمن شروع می شود، 28 ترانه که بیشترین رای را کسب کرده اند دوباره رقابت می کنند. در این مرحله سه ترانه از هر گروه به مرحله فینال خواهند رسید که در این مرحله که در 21 بهمن و شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می رود، از بین 15 ترانه، چهار ترانه برتر به انتخاب مردم معرفی می شود.

10 ستاره

برنامه ای است به تهیه کنندگی الهام پیرهادی با رویکرد علمی و معرفی جوانانی که در این عرصه توانسته اند با خلاقیت و نوآوری، علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب و کار پردرآمدی را برای خود و اقتصاد ایران راه اندازی کنند.

تهیه کننده 10 ستاره درباره این ویژه برنامه دهه فجری عنوان کرد: در این برنامه ما سراغ جوانانی موفقی رفته ایم که توانسته اند با توسل به علم و با دستانی تقریبا خالی، علاوه بر خلق ثروت هنگفت، ایده و نوآوری خود را در ایران به مرحله تجاری سازی برسانند.

الهام پیرهادی اظهار داشت: این 10 جوان از شهرهای مختلف ایران انتخاب شدند و همگی جزو برگزیدگان جشنواره های خوارزمی و شیخ بهایی و دارای چندین اختراع ثبتی هستند.

«10 ستاره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که از 12 تا 22 بهمن هر روز ساعت 18 و با اجرای حسین کلهر به مدت 45 دقیقه به طور زنده روی آنتن خواهد رفت.

سریال ستارخان

سریال 10 قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است. سریال «ایراندخت» روایتی تاریخی از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و هم پیمانان اوست و به زندگی این بزرگ مرد تاریخ ایران می پردازد. مجموعه تلویزیونی «ستارخان» در 10 قسمت 50 دقیقه ای آماده شده است و از پنج شنبه 12 بهمن ساعت 22:15 از شبکه یک پخش خواهد شد. سعید نیک پور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافر آستانه، مسعود آب پرور، شایسته ایرانی و سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، ژرژ پطروسی، بهزاد خداویسی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزت الله مهرآوران در این سریال ایفای نقش می کنند. تیتراژ این سریال را سالار عقیلی با موسیقی بابک زرین و شعری از رویا میرفخرایی خواهنده است.

قابیلی ها

مجموعه مستند قابیلی ها کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در 10 قسمت 20 دقیقه ای بخش هایی از تاریخ انقلاب را روایت می کند. این مستند مجموعه ترورهای دهه 60 را به تصویر می کشد.

برنامه خاطره نیز از شنبه 14 بهمن در 9 قسمت هر روز حوالی ساعت 17:45 به تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی با پخش تصاویر قدیمی و خاطره‌انگیز روی آنتن خواهد رفت.