ویژه برنامه های شبکه چهار به مناسبت دهه فجر

شبکه چهار سیما برنامه های مختلفی را در قالب ترکیبی، مستند، نمایشی و ... برای پخش در دهه فجر در نظر گرفته است.

اطلاعات بخشی از این برنامه‌ها عبارتند از:

سریال آواز در باران

مجموعه تلویزیونی «آواز در باران» از 13 بهمن هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی صدرالدین شجره درباره زندگی پرافت‌ و اخیز یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است.

اکبر زنجان‌پور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، سامیه لک، رسول نجفیان، زهرا سعیدی، فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی و… در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان سریال «آواز در باران» درباره زندگی یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است که از فرمان تیر تعدادی از مبارزان سر باز می‌زند. وقتی این خبر به مقامات بالاتر گزارش می‌شود، سرهنگ خلع درجه شده و به زاهدان تبعید می‌شود. او پس از 25 سال سکونت در زاهدان با یک تاجر چای دوست می‌شود و در تجارت نیز با او همکاری می‌کند. او اهل بوشهر است و وابستگی‌هایی به رئیسعلی دلواری دارد. علاوه بر این، سرهنگ که ذوق نویسندگی هم دارد، شروع به نوشتن رمانی با موضوع مشکلات اجتماعی می‌کند...

 

«خط به خط»

«خط به خط» به تهیه کنندگی مرجان یگانه پرست، مجله تصویری است که شامل بازخوانی تصاویری از تاریخ انقلاب اسلامی ایران از روزهای آغازین پیروزی تا ابتدای مهر سال 1360، سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه ای به عنوان رییس جمهور می باشد. انتخابات در شرایطی برگزار شد که حکومت ایران درگیر بحران‌های شدید سیاسی و امنیتی همچون جنگ با عراق و ترور مردم و مقامات حکومتی متعدد خود بود.

پخش مجموعه 10 قسمتی «خط به خط» از چهارشنبه 11 بهمن آغاز و هرروز ساعت 14 پخش می شود.

 

«شاهدان انقلاب»

صحبت ها و گفتگو های افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند به همراه تصاویر مستند، در مستند تلویزیونی «شاهدان انقلاب» پخش می شود.

در این ویژه برنامه که تهیه کنندگی آن را علی شعبانی برعهده دارد وقایع انقلاب را از زبان شخصیت هایی همچون مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی ، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگر اولادی، صادق طباطبایی، بهروزی و ... می شنوید.

«شاهدان انقلاب» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که در 15 قسمت ویژه ایام الله دهه فجر در مدت زمان 15 دقیقه هر رو ساعت 19:30 پخش می شود.

 

«روزنه» و «ناگفته های تاریخ ایران و آمریکا»

مجموعه مستند 12 قسمتی«ناگفته های تاریخ ایران و آمریکا» هر روز ساعت 13 در قالب برنامه «روزنه» پخش می شود.در این مجموعه مستند به بررسی نقاط مبهم تاریخ آمریکا و حضور این کشور در جنگ های جهانی پرداخته می شود.

 

«ققنوس»

مخاطبان شبکه چهارمی توانند رویداد های جشنواره فیلم فجر را در برنامه تلویزیونی «ققنوس»از شبکه چهار تماشا کنند.

برنامه «ققنوس» ویژه ایام الله دهه فجر و در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 و پنجشنبه و جمعه ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار می رود .این برنامه به تهیه کنندگی اکبرزاده نیاکی رویدادهای جشنواره فیلم فجر را پوشش می دهد.

شایان ذکر است برنامه های روتین شبکه همچون مجله شبانگاهی «چشم شب روشن»با اجرای محمد صالح علا، «مهمانخانه» با اجرای امیرحسین مدرس و «زاویه» با اجرای دکتر صلواتی نیز رنگ و بوی این ایام را می گیرد و با توجه به موضوع برنامه از میهمان های مختلف فرهنگی، هنری و سیاسی دعوت می شود.