"دونده مارپیچ 2" صدرنشین گیشه هالیوود/تصاویر

جدول فروش هفتگی سینمای امریکا موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "دونده مارپیچ 2" منتشر شد.

این صدرنشینی در حالی است که این فیلم اثر پرفروشی همچون جومانجی دو را در تعقیب خود می بیند. جومانجی 2، مخالفان، بزرگترین مربی سیرک و پست رتبه های بعدی جدول فروش سینمای هالیوود را بر عهده دارند.

فیلم دونده مارپیچ

فیلم دونده مارپیچ 2 

دونده مارپیچ فیلمی در ژانر علمی–تخیلی مهیج به کارگردانی "وس بال" و نویسندگی "تی.اس. ناولین" است که بر اساس رمان "علاج مرگ"، آخرین کتاب از مجموعه رمان‌های "دونده مارپیچ" اثر "جیمز دشنر" ساخته شده و در اولین هفته با 23.5 میلیون دلار فروش صدرنشین باکس آ،فیس شده است.

این سومین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های دونده مارپیچ و دنباله‌ای بر "دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکرچ" در سال 2015 به شمار می‌رود.

دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، توماس سنگستر، کی هونگ لی، جیانکارلو اسپوزیتو، آیدان گیلن، بری پیپر، پاتریشا کلارکسون در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

جومانجی 2

جومانجی 2

فیلم سینمایی "جومانجی 2" با بازی "دواین جانسون" بعد از شش هفته اکران توانست با فروشی معادل 16.4 میلیون دلار رتبه دوم باکس آ،یس را از آن خود کند.

این فیلم در حال حاضر توانسته با فروشی معادل 338 میلیون دلار در هفته بالاتر از آثاری همچون جنگ ستارگان و بزرگ مربی سیرک در رتبه اول فروش کلی باکس آفیس بایستد.

دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان و نیک جوناس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

بر اساس اعلام کمپانی کلمبیا پیکچرز با توجه به طولانی شدن روند فیلمبرداری اثر، این فیلم که در ابتدا قرار بود ماه جولای 2017 اکران شود با تاخیر در تاریخ 22 دسامبر اکران شد.

این نسخه از فیلم جومانجی با نام جومانجی 2 به بازسازی نسخه اول پرداخته و "دواین جانسون" بازیگر معروف سینمای هالیوود با لقب "راک" به جای "رابین ویلیامز" فقید به ایفای نقش خواهد پرداخت. "رابین ویلیامز" بازیگر جومانجی که با حضور در این فیلم محبوبیت فراوانی را پیدا کرده بود بر اثر افسردگی دست به خودکشی زد.

ژانر این فیلم فانتزی بوده و جیک کاسدان پسر لارنس کاسدان، نویسنده افسانه‌ای مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان وظیفه کارگردانی بازسازی فیلم جومانجی را بر عهده دارد.

فیلم سینمایی "مخالفان" با بازی "کریستین بیل" توانست در اولین هفته از اکران خود فروشی معادل 10.2 میلیون دلار را به ثبت رسانده و در جایگاه چهارم جدول فروش بایستد.

فیلم سینمایی

مخالفان

فیلم سینمایی "مخالفان" با بازی "کریستین بیل" در ششمین هفته از اکران خود با فروشی معادل 10.2 میلیون دلار توانست رتبه سوم باکس آ،یس را به دست آورد. در سال 1892 یک کاپیتان بی باک ارتش با بی میلی می پذیرد تا یک خانواده سرخپوستی را در مسیری سخت حفاظت نماید اما.

فیلمنامه این اثر اکشن وسترن توسط دونالد استورات و اسکات کوپر نوشته شده و کوپر کارگردانی اش را بر عهده گرفته است. کریستین بیل، رزماند پایک، جسی پلمونز و بن فاستر از جمله بازیگران بزرگی هستند که در "مخالفان" به ایفای نقش می پردازند.

در سال 1892، یک کاپیتان افسانه‌ای ارتش با اکراه قبول می‌کند یک کلانتر و خانواده‌اش را از راه زمینی و مسیری بسیار خطرناک عبور دهد.

اسکات کوپر را بیشتر با ساخت آثار وسترن امروزی می‌شناسیم، آثاری چون «از کوره در رفتن» و اثر متفاوت‌تری مانند "قلب دیوانه"، این آثار دلیل بر فراموش‌کردن فیلم گانگستری سال گذشته‌اش «توده سیاه» و حضور متفاوت جانی‌دپ نیست.

هیو جکمن

بهترین مربی سیرک

فیلم سینمایی "بهترین مربی سیرک" با بازی "هیو جکمن" در ششمین هفته از اکران خود با فروش 9.6 میلیون دلاری در جایگاه چهارم جدول فروش هالیوود ایستاد.

این فیلم توانسته در فروش جهانی رقمی معادل 84 میلیون دلار را ثبت کند. این در حالی است که در جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با فروش 15 میلیون دلاری رتبه چهارم را در دست دارد.

فیلمنامه این اثر موزیکال و بیوگرافیک را بیلی کاندن، جنی بیکس و مایکل آرندت به نگارش درآورده و تولید آن را کمپانی چرنین برعهده دارد. این اثر توسط فاکس قرن 21 پخش خواهد شد.

علاوه بر هیو جکمن، میشل ویلیامز، زک افران، زندیا، پائول اسپارک و ربکا فرگوسن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نخستین اثر سینمای جکمن در سال 2017 محسوب می‌شود.

این فیلم داستان زندگی "پی‌تی بارنون" مجری مطرح امریکایی است که با حضور در یک سیرک و سفر به دور دنیا شهرت خاصی پیدا می‌کند.

فیلم پست

پست

فیلم سینمایی مطرح و جنجالی "پست" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در ششمین هفته از اکران عمومی خود در سینماهای امریکا با فروش 8.9 میلیون دلاری به جایگاه پنجم بسنده کرد.

مریل استریپ و تام هنکس برای بازی در فیلم پست به کارگردانی اسپیلبرگ دو شانس اصلی کسب اسکار بازیگر در مراسم اسکار 2018 محسوب می شوند.

این فیلم درباره یک کارمند روزنامه واشنگتن پست و سردبیر بخش سوانح رانندگی است که قصد دارند تا اسنادی را از پنتاگون افشا نمایند اما...

این فیلم درمورد سیاست‌های امریکا بوده و به افشای اسناد و اطلاعات پنتاگون می‌پردازد. البته نام "اسناد پنتاگون" نامی است که رسانه‌ها به این فیلم داده‌اند و به تازگی نام "برگه‌ها" برای این فیلم انتخاب شده است.

این فیلم از 22 دسامبر توسط استودیوی "فاکس قرن بیستم" به صورت محدود اکران شده و یک هفته بعد از جوایز گلدن گلوب، از 12 ژانویه 2018 در سینماهای سراسر دنیا روی پرده رفته است.

تام هنکس در نقش بن بردلی سردبیر روزنامه "واشنگتن پست" ظاهر خواهد شد و مریل استریپ هم بازی در نقش "کاترین گراهام" مدیر مسئول مصمم و پیگیر این نشریه امریکایی مقابل دوربین می‌رود.

داستان این فیلم ماجرای انتشار اسناد محرمانه‌ای است که ارتباط مستقیم با نقش امریکا در جنگ ویتنام دارد. همین مقوله یکی از شانسهایی است که اسپیلبرگ برای دریافت اسکار دارد.

همچنین فیلم های دوازده قوی، قافله دزدان، شکل آب، پدینگتون 2 و "پادوماوتی رتبه های ششم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود را در اختیار دارند.