ساخت فیلمی عاشقانه به نام «رد باران»

حمید کاویانی نویسنده و کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «رد باران» گفت: در انتظار صدور پروانه ساخت این اثر هستیم و گفتگوهای اولیه با عوامل را شروع کرده‌ایم.

وی با اشاره به موضوع این فیلم بیان کرد: «رد باران» در ستایش «عشق» و «موسیقی» ساخته خواهد شد.

وی درخصوص بازیگران این اثر عنوان کرد: همزمان با نگارش فیلمنامه به فکر انتخاب بازیگران برای ایفای نقش‌های اصلی «رد باران» بودم. شخصیت‌های اصلی فیلم در فیلمنامه دارای ویژگی و پیچیدگی‌هایی هستند که بدون تعارف در اجرا برای بازیگران چالش جدی ایجاد می‌کند و نقش‌آفرینی در «رد باران» کاری دشوار و پر از خلاقیت‌ است. در این راستا با بازیگران اصلی رایزنی‌هایی صورت گرفته و اگر به اجماع زمانی برسیم، به پیش تولید و تولید خواهیم رفت؛ البته همه این ها منوط به دریافت پروانه ساخت است.

این کارگردان درباره مدت زمانی که صرف نگارش فیلمنامه «رد باران» شده، بیان کرد: به دلیل حساسیت موضوع و اهمیت داستان فیلمنامه به آرامی و با تمرکز کامل در زمانی نسبتا طولانی به تحریر درآمد. عرق‌ریزی ذهنی در سکوت و خلوت‌گزینی 9 ماهه بستر زایش این عاشقانه بود که از پایان بهمن سال گذشته آغاز شد. برای رسیدن به نسخه نهایی به‌خواست خود برای حفظ تمرکز چند ماه انزوا و تنهایی را تجربه کردم. نمی‌خواستم لحظه‌ای از جهان و شخصیت‌های داستان دوری کنم و زندگی با «رد باران» و آدم‌هایش از هرچیز و همه چیز برای من ارزشمندتر بود.

کاویانی با اشاره به دیگر فعالیت های خود، گفت: بلافاصله بعد از نگارش «رد باران» برای یک فیلم تولید مشترک ایران و فنلاند فیلمنامه‌ دیگری نوشتم که  پروانه ساخت گرفت و پیش تولید بخش ایران آن آغاز شد. البته در این پروژه فقط نویسندگی بر عهده من بود.