" جدایی نادرازسیمین " دارای ظرفیت نامزدی اسکار

به گزارش مهر، جواد شمقدری در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی ملت گفت: جدایی نادر از سیمین تمام قابلیتها و ظرفیتهای نامزد شدن برای اسکار را دارد ولی سیاستهای آکادمی اسکار قابل پیش بینی نیست و ممکن است آکادمی اسکار به این قابلیتها و ظرفیتها توجهی نکند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آخرین عامل تعیین کننده سیاست های حاکم بر نظام آمریکاست که چه سیگنال هایی را می خواهد به ایران بدهد.

قابل ذکر است بازدید معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پردیس سینمایی ملت به دلیل بررسی این مکان برای گزینش سینمای رسانه در کنار برخی گزینه های دیگر بوده‌است.

پیش‌تر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تأکید بر نمایندگی ایران توسط فیلم سینمایی " جدایی نادر از سیمین " درباره‌ موفقیت‌های سریالی این فیلم در جشنواره‌های جهانی و نیز معرفی آن از سوی ایران به آکادمی اسکار، گفته بود: باید صبر کنیم و ببینیم داوران آکادمی چه ارزیابی‌هایی در مورد این فیلم می‌کنند.

فیلم سینمایی " جدایی نادر از سیمین " تازه‌ترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی است که پس از توفیق در جشنواره‌ بین‌الملل فیلم فجر و کسب جواز اصلی جشنواره فیلم برلین بعنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در بخش غیرانگلیسی زبان مراسم اسکار ۲۰۱۲ به این آکادمی معرفی شد.

فیلم سینمایی "بچههای آسمان" ساخته مجید مجیدی تنها فیلم سینمای ایران است که توانست به جمع نازمدهای نهایی مراسم اسکار راه یابد.