حاشیه‌ های سومین روز جشنواره فیلم فجر

سومین روز سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، با اکران دو فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»و «لاتاری» و مستند سینمایی «بانو قدس ایران» سپری شد.

* خبر اکران «چهارراه استانبول» اکثر مخاطبان را به این فکر فرو برد که فیلمی با موضوع حادثه پلاسکو خواهند دید؛اما سیاست زدگی و پرداختن به بیکاری جوان‌ها و تولید ملی از جمله دغدغه های مهم مصطفی کیایی در این اثر بود.

در بین فیلم های به نمایش درآمده روز پیش، چهارراه استانبول با داستانی واقعی و سکانس های احساسی در جذب مخاطب موفق بود و توانست یکی از 10 فیلم برتر مردمی باشد.

* نشست پرسش و پاسخ «لاتاری» هم تا آخرین ساعات شب با سوال های خبرنگاران ادامه داشت و تا دیروز بیشترین زمان و شلوغ‌ترین جلسه رسانه ای برای این فیلم بود؛ ولی در مقابل مستند سینمایی «بانو قدس ایران»، هم در جذب تماشاگر در پردیس ملت شکست خورد و هم در برگزاری نشست های پرسش و پاسخ. نشستی که بیشتر از هر چیز، صندلی های خالی خبرنگاران و یا جایگاه خلوت عکاسان در آن دیده می شد.

* با این وصف، شاید باید گفت که علاقه مندان هنر هفتم، سینما را فقط فیلم های رئال می‌دانند و یا به دنبال اسم و امضای کارگردان‌های مشهور سینما هستند و سینمای مستند اهل فن خود را می خواهد. «بانو قدس ایران» مستندی از زندگینامه همسر امام خمینی (ره) است که در کنار «زنانی با گوشواره های باروتی» دو مستند راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هستند و با سایر فیلم های سینمایی به رقابت می پردازند.

سومین روز از جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت، میزبان چهره هایی چون سروش صحت، احسان کرمی، آزاده نامداری، حبیب ایل بیگی و ... بود.

گفتنی است؛ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود.