پاسخ "حجازی فر" درباره شائبه اختلاف با "حاتمی کیا"

بازیگر فیلم به وقت شام گفت: بازی برای ابراهیم حاتمی کیا بسیار سخت است. حاتمی کیا از دقیقه به دقیقه فیلمش نمی‌گذرد و حواسش به همه چیز هست. حتی حواسش به ته مانده بطری آب معدنی هم هست، زیرا حاتمی کیا به شدت به بیت المال اهمیت می‌دهد.

هادی حجازی‌فر بازیگر سینمای ایران که امسال با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر حاضر شده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص احتمال ساخت فیلمی به کارگردانی خودش گفت: در حال حاضر مشغول بازیگری هستم. دعا کنید تا بیشتر بازی کنم و با پولی که جمع می‌کنم اولین فیلمم را بسازم.

وی درباره پرکار بودن خود در سال جاری افزود: بازی در تعداد زیاد فیلم من را نمی‌ترساند. اینقدر از کودکی از همه چیز ترسده ام که برایم این چیز‌ها ترسناک نیست. قرار نیست کارنامه کاری من همیشه بدون اشکال و بی نقص باشد. من در حال تجربه کردن هستم و به هیچ عنوان اهل مصلحت اندیشی نیستم، چون اگر اینطور بود به هیچ عنوان سه سکانس کوتاه در دارکوب بازی نمی‌کردم.

بازیگر فیلم ماجرای نیمروز در مورد شخصیت خود در فیلم لاتاری تاکید کرد: من شخصیت‌های مختلف را با بهره گیری از آدم‌ها و محیط پیرامون خود می‌سازم و در این اقدام نوع راه رفتن، حرف زدن و قدم زدن برایم بسیار مهم است، زیرا باید هر شخصیت ملموس و قابل باور باشد.

این بازیگر سینما در همین راستا ادامه داد: من هیچ وقت جایگاهی ویژه برای خودم قائل نیستم و دوست دارم هر نقشی را تجربه کنم. شاید الان این نقش‌ها را بازی می‌کنم و فردا در فیلمی کمدی و یا فیلم جنایی بازی کنم. من به شدت اهل ریسک کردن هستم و در هفته‌های بعد اگر بفهمید چه کار‌هایی را پذیرفتم متوجه می‌شوید تا چه حد می‌توانم ریسک کنم. البته از نظر خودم این انتخابات آتی کاملاً دیوانگی است، اما مطمئن باشید در فیلمی کمدی به زودی بازی خواهم کرد.

وی درباره شائبه اختلاف با ابراهیم حاتمی کیا ادامه داد: من از دوستان رسانه ناراحتم. من همیشه و با همه مصاحبه می‌کنم، اما انتظار دارم دوستان امانت دار باش. من درباره فیلم به وقت شام گفتم در زمان فیلمبرداری خودم را در فیلم حاتمی کیا دوست نداشتم که با صحبت‌های مداوم با کارگردان مساله حل شد، اما متاسفانه دوستان از فعل دیگری استفاده کردند و نوشتند خودم را در فیلم به وقت شام دوست ندارم که کاملاً اشتباه است.

حجازی فر درباره سختی‌های بازی در فیلم به وقت شام اضافه کرد: بسیار سخت برای توصیف به وقت شام کم است. ما به صورت مداوم و شبانه روز چهار ماه مشغول شساخت به وقت شام بودیم و این پروژه اینقدر برای من سخت بود که سختی‌های ایستاده در غبار به طور کامل از ذهنم پاک شد. برای این فیلم تحقیقات بسیار زیادی انجام دادیم و فیلم‌هایی را دیدیم که بسیار خشن و غیر قابل تحمل بود.

وی درباره ایفای نقش در به وقت شام ادامه داد: تماشاگر اگر بدون گارد وارد سالن شود می‌تواند از به وقت شام لذت بسیاری ببرد. من از نتیجه کار راضی هستم و این را در برخورد مخاطب دیدم. در هر صورت دوست داشتم خیلی بهتر از این در فیلم بازی کنم، اما نمی‌شود دوباره این فیلم را از نو ساخت. صحبت به زبان‌های عربی، ایرانی و انگلیسی کار را برای بازی سخت می‌کرد.

وی کار با ابراهیم حاتمی کیا را سخت، اما جذاب خواند و اذعان کرد: بازی برای ابراهیم حاتمی کیا بسیار سخت است. حاتمی کیا از دقیقه به دقیقه فیلمش نمی‌گذرد و حواسش به همه چیز هست. حتی حواسش به ته مانده بطری آب معدنی هم هست، زیرا حاتمی کیا به شدت به بیت المال اهمیت می‌دهد و من این اتفاق را به عینه در به وقت شام دیدم.

بازیگر فیلم ایستاده در غبار درباره قهرمان اصلی فیلم لاتاری خاطرنشان کرد: از نظر من هر دو شخصیت من و ساعد سهیلی هر دو به صورت مکمل قهرمان داستان هستیم. البته در بین این راه قهرمانان دیگری نیز به قصه تزریق می‌شدند پس نمی‌شود به طور جزیی فلان شخصیت را قهرمان دانست.