فجر 36 ؛ اتفاقی خوب برای سینمای کودک

به گزارش افکار نیوز ؛ حمید نخعی یادآور شد: خوشحالم که امسال در جشنواره فجر اتفاقات خوبی در حوزه سینمای کودک افتاده است.

وی افزود:  به خاطر ابتکار برپایی جشن سیمرغ و پروانه‌ها از بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: در فارابی دلسوزانی هستند که به این نتیجه رسیده‌اند که باید فکری به حال سینمای کودک بکنند. آنها با اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها باعث بالابردن انگیزه ما برای ساخت پروژه‌های بعدی بوده‌اند کما اینکه ما کار بعدی‌مان را آغاز کرده‌ایم و از این جهت از بنیاد فارابی بسیار تشکر می‌کنم.

نخعی عنوان کرد: ۱۷ سال است که در زمینه انیمیشین فعالیت می کنم و روش ما انیمیشن 3 بعدی است.

وی گفت: ایده انیمیشن  دنیای کیف ها  از مدت‌ها قبل در ذهن من بود و از زوایای مختلف آن را بررسی می کردم و ارتباط بین کودک و اشیا اطراف آن موضوع جالبی بود.

این انیماتور ادامه داد: ساخت این انیمیشین 30 ماه به طول انجامید که این مدت برای ساخت یک فیلم زمان زیادی است و در دنیا، ساخت انیمیشن از 18 ماه تا 2 سال زمان می برد.

وی ادامه داد: این کاراولین کاری بود که در حوزه بین الملل انجام میدادیم و در همه مراحل وسواس به خرج دادیم، مخصوصا دوبله آن که به زبان انگلیسی بود .

نخعی گفت: بعد از انجام دوبله و حتی ساخت موسیقی فیلم برای ساخت انیمیشن به زبان انگلیسی به این نتیجه رسیدیم که نسخه فارسی آن را بسازیم پس همه مراحل را دوباره انجام دادیم.

وی ادامه داد: فروش انیمیشن در حوزه بین الملل قد و قواره اش به مراتب بزرگتر از فروش آن در ایران است. ما دمو کار را به کن بردیم و در آنجا توانستیم پخش کننده هایی را برای تولید کار پیدا کنیم.

جشن بزرگ سیمرغ و پروانه ها به همت  کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس "مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان" که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد "سامانه اردویی مدارس" و نیزمشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور در حال برگزاری است.

قهرمانان کوچک، دنیای کیف ها، فیلشاه، دزد و پری 2 وشکلاتی به مدت پنج روز از14 تا 18 بهمن ماه سالجاری در سالن های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان،راگا،ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان،مگامال 1، جوان، چهارسو1،فرهنگ1، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم های جشنواره در مراکز استان ها نمایش داده می شود.