«خجالت نکش» را به نیت جشنواره نساختم

رضا مقصودی کارگردان فیلم «خجالت نکش» در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، درباره این فیلم و ایده اولیه آن گفت: ایده اولیه و فیلمنامه آن حدود 5 سال پیش شکل گرفت و در واقع این طرح را همسرم ارائه داد و کمک کرد با یکدیگر فیلمنامه را بنویسیم.

وی افزود: فیلمنامه به مرور شکل گرفت تا اینکه چند ماه پیش تهیه کننده تصمیم گرفت، فیلم را بسازد. برای ساخت این فیلم به روستایی در اطراف کرج رفتیم و آنجا را لوکیشن فیلم قرار دادیم.

فیلمنامه نویس «لیلی با من است» با بیان اینکه مهم ترین بخش پیش تولید فیلم، انتخاب بازیگرهای آن بود، اظهار کرد: شبنم مقدمی از همان ابتدا که فیلمنامه را خواند، بلافاصله پذیرفت که در این کار حضور داشته باشد و کار را هم دوست داشت. احمد مهران فر نیز فیلم را خیلی دوست داشت و برای آن زحمت کشید و نتیجه آن را در کار می بینیم.

مقصودی با اشاره به اکران های مردمی بیان کرد: یکی از این اکران ها در شهرری بود و برای من خیلی جالب بود که مردم شهرری فیلم را دیدند و آن را دوست داشتند. خوشبختانه مردم با فیلم ارتباط برقرار می کردند.

وی در ادامه درباره دیگر فیلم های جشنواره اشاره کرد: فیلم های دیگر را ندیده ام و در نتیجه نمی توانم در مورد آنها قضاوت کنم؛ اما فیلم من، یک کمدی متفاوت است و جشنواره ها نیز جایی برای عرضه فیلم های متفاوت هستند. خوشحالم «خجالت نکش» در جشنواره فجر حضور دارد و دیده می شود.

مقصودی تأکید کرد: قطعا «خجالت نکش» را به نیت جشنواره نساختم و اساسا این فیلم به نیت مخاطب عام ساخته شده است اما وقتی کار ساخته شد، فکر کردیم می تواند در جشنواره نیز حضور داشته باشد و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی درباره نظر منتقدان که فیلمش را یک اثر تلویزیونی می دانند، بیان کرد: استدلال این دوستان را نمی دانم اما فکر می کنم فیلم من نه تنها تلویزیونی نیست؛ بلکه به شدت سینمایی است؛ تعدد لوکیشن ها و ریتم وقایع و فیلمنامه این اثر متعلق به سینماست. این تحرکی که در فیلم وجود دارد، مختص سینماست. کمدی فیلم مبتنی بر موقعیت های نمایشی است و کمدی دیالوگ کمتر در آن وجود دارد. این ویژگی های یک فیلم سینمایی و نه تلویزیونی است.