عدم امکان افزایش سرگروه‌ سینمایی در سال 97

محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه به زودی پیشنهادهای انجمن درباره آیین نامه شورای صنفی نمایش برای سال ۹۷ را به شوار ارایه می دهند، گفت: چهارچوب اصلی آیین نامه شورای صنفی نمایش سال ها است که ثابت مانده است، اما در پایان هر سال با توجه به مشکلات و شرایطی که در آن قرار می گیریم مواردی در آیین نامه اجرا و یا حذف می شود که البته این امر بعد از جلسات و بررسی های بسیار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۷، صنوفی مانند انجمن سینماداران، کانون کارگردانان، شورایعالی تهیه کنندگان و کانون پخش کنندگان پیشنهادهای خود را ارایه می دهند تا به بهترین تصمیم گیری در زمینه چگونگی اکران مناسب فیلم ها در سال جدید برسیم.

به گفته وی، انجمن سینماداران نیز نظرات خود را در مورد آیین نامه جمع بندی کرده و به زودی در اختیار شورای صنفی نمایش قرار می دهد.

قاصداشرفی توضیح داد: معتقدم شورای صنفی نمایش اگر آیین نامه درستی داشته باشد دیگر نیازی به تشکیل جلسه برای چگونگی اکران نداریم و قوانین شورا می تواند توسط یک دبیر که برای شورا انتخاب می شود، اجرا شود.

این سینمادار یکی از نکات مهم که باید در شورا رعایت شود، توضیح داد: یکی از مهمترین اولویت های انجمن سینماداران این است که تعداد نمایندگان همه صنوف در شورا یکسان باشد یعنی اگر قرار باشد برای هر صنف ۲ نماینده در شورا حضور داشته باشند، این قانون برای همه صنوف عضو شورا اجرایی شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم آیین نامه ای برای شورای صنف نمایش تنظیم شود که بتواند تمام سینمای ایران را در برگیرد زیرا آیین نامه فعلی تنها تهران و مسایل اکران در تهران را درنظر گرفته و ما باید تلاش می کنیم آیین نامه ای به تصویب برسد که بتواند مسایل سینما را در تمام کشور مورد توجه قرار دهد.

رییس انجمن سینماداران در پایان گفت: متاسفانه ظرفیت سالن های سینمای ایران به گونه ای است که بیشتر از ۶ سرگروه سینمایی نمی توانیم داشته باشیم و ظرفیت سالن های سینمایی نمی تواند پاسخگوی این امر باشد و بسیاری از سالن های سینما نمی توانند بسیاری از فیلم ها را اکران کنند.