«به اضافه مستند» این هفته و مسأله حفظ محیط زیست

در قسمت جدید «به اضافه مستند» و پس از پخش مستند «فرزندان زمین»، مهدی درویش دبیر سیاست محیط‌زیست مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و پویا نیک‌جو از فعالان محیط‌زیست و مدارس طبیعت در کشور، مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع توجه به محیط‌زیست کشور و دلایل از بین رفتن تدریجی آن صحبت خواهند کرد. همچنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «فرزندان‌ زمین» نگاهی دیگر به موضوع محیط‌زیست کشورمان دارد و بر اهمیت تربیت، آموزش و دوستی با طبیعت تاکید می‌کند. این فیلم مستند بر پرورش افکار عمومی مبتنی بر آموزه‌ها، حرکت های فردی و تقویت نهادهای مردمی متمرکز است چرا که حفاظت از محیط زیست و بهره وری حداکثری از طبیعت به قدری در جهان امروز مهم و ضروری است که دیگر نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت

سعید سلیمانی و شیوا معتضدی زوج جوان کرمانشاهی هستند که به واسطه‌ علاقه فراوانی که به محیط زیست دارند درختان زیادی را در طبیعت کاشته‌اند که بیشتر آنها به دلایل مختلف از بین رفته‌اند. سعید و شیوا به این نتیجه می‌رسند که برای از بین نرفتن درختان، باید آنها را در مغز انسان‌ها بکارند.

این مستند ۷۰ دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن سخا و در شبکه مستند تولید شده است. این فیلم پیش از این در یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و برای اولین بار در صدا و سیما و برنامه‌ این هفته «به اضافه مستند» به نمایش درخواهد آمد.

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۸ اسفند ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۹ اسفند ساعت ۹ و جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ است.