بعید است دیگر با "مهران مدیری" همکاری کنم

خشایار الوند نویسنده سریال «پایتخت٥» در رابطه با وضعیت ساخت نسخه سینمایى «پایتخت» بیان کرد: در ابتدا باید بگویم ساخت فیلم سینمایى «پایتخت» توافقى است که باید میان تهیه‌کننده و مدیران صداوسیما حاصل شود و من به عنوان نویسنده نمى‌توانم درباره ساخت نسخه سینمایى «پایتخت» صحبت کنم ولى طرح سینمایى که براى «پایتخت» درنظر گرفته بودیم به داستان سریال«پایتخت٥» تبدیل شد، هرچند هنوز چند طرح و داستان براى ساخت فیلم سینمایى و حتى فصل‌هاى دیگر«پایتخت» در دست داریم که باید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

وى در پاسخ به اینکه آیا سریال «پایتخت» قابلیت تبدیل به سریال نود قسمتى شدن را دارد یا خیر، گفت: اعتقاد دارم «پایتخت» فقط براى عید مناسب است، پخش این سریال در ماه رمضان هم به اندازه پخش آن در ایام نوروز مورد استقبال قرار نگرفت، اصلا داستان پایتخت ظرفیت تبدیل به ساخت سریال نود قسمتى را ندارد.

خشایار الوند در ارتباط با داستان و موضوع سریال «دیوار به دیوار ٢»، اظهار کرد: تقریبا دقیقه نود سفارش ساخت سرى دوم این سریال قطعى شد و خیلى فشرده کار را آغاز کردیم، فصل دوم «دیوار به دیوار» داستان پیچیده ترى نسبت به فصل نخست دارد، امیدوارم مورد توجه مردم هم قرار بگیرد.

این نویسنده در ارتباط با حواشى که پیرامون عدم درج نام وى به عنوان فیلمنامه نویس فیلم سینمایى «ساعت ٥ عصر» ایجاده شده بود، گفت: در حال حاضر از حذف نام خودم به عنوان نویسنده این اثر سینمایى خیلى خوشحال هستم و مهران مدیرى هم کاملا حق دارد که نام خودش را به عنوان نویسنده «ساعت ٥عصر» قید کند زیرا وقتى این فیلم را تماشا کردم، متوجه شدم از فیلمنامه‌اى که براى «ساعت ٥ عصر» نوشته بودم تنها ایده و طرح اصلى آن باقى مانده است، موقعیت‌ها و دیالوگ‌ها به طور کلى تغییر پیدا کرده بود در مجموع از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر» خوشحال هستم.

از اینکه نامم به عنوان نویسنده «ساعت 5 عصر» نوشته نشد خوشحالم

الوند در همین راستا اضافه کرد: خیلی جالب است که از ابتداى پیش تولید «ساعت ٥ عصر» تا شروع فیلمبردارى اسم تمام عوامل را کامل مى نوشتند و اعلام مى کردند اما نه اسم خشایار الوند را به عنوان نویسنده اعلام مى کردند نه اسم مهران مدیرى را، البته در مجموع همانطور که اعلام کردم از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر»خیلى خوشحال هستم ولی دیدن این اتفاق‌ها برایم عجیب بود.

وى در ادامه گلایه هاى خود از مهران مدیرى، تصریح کرد: چرا برادران قاسم خانى و من که همگى جز گروه نویسندگان آثار مدیرى بودیم در اکران خصوصى «ساعت ٥ عصر»که به قول دوستان بزرگترین اکران خصوصى سینماى ایران بود حضور نداشتیم و تنها امیر مهدى ژوله در آن مراسم بود؟ عدم حضور پیمان و محراب قاسم خانى و من حتما دلایلى دارد که بخشى از آن کاملا روشن است.

بعید است با مهران مدیری همکاری کنم

نویسنده سریال «على البدل» در پاسخ به اینکه آیا در صورت پیشنهاد همکارى مجدد از سمت مهران مدیرى مجددا با وى همکارى خواهد کرد یا خیر، گفت: من و مهران مدیرى 20 سال است که رفیق هستیم و با اینکه مدتى است با یکدیگر صحبت نکردیم هر کجا که با ایشان مواجه شوم حتما به گرمى با این دوست و همکار قدیمى برخورد خواهم کرد ولى در حال حاضر مهران مدیرى مشغول ساخت برنامه «دورهمى» است و افراد دیگرى در کنار وى قرار دارند. من هم مسیر خودم را خواهم رفت از این رو خیلى بعید است که دیگر با مدیرى همکارى کنم.

خشایار الوند در ارتباط با فعالیت هاى آینده خود، تصریح کرد: قبل از اینکه سفارش ساخت «دیوار به دیوار ٢» ارائه شود قرار بود با محسن تنابنده نگارش یک سریال را براى ماه رمضان سال آینده آغاز کنیم که با توجه به حضور من در«دیوار به دیوار ٢» و درگیرى‌هاى شخصى محسن تنابنده نوشتن سناریو آن متوقف شد، البته شاید بعد از تعطیلات نوروز سال آینده، نوشتن سناریو این سریال را به کارگردانى محسن تنابنده شروع کردیم.

این نویسنده درباره انگیزه‌هاى کارگردانى خود، گفت: سال‌ها قبل خیلى انگیزه ساخت فیلم و کارگردانى داشتم در حال حاضر هم یک طرح دارم که فضاى خاصى دارد و در سینماى ایران کمتر نمونه مشابه آن را تماشا کردیم، خیلى دوست دارم که خودم این طرح را بسازم چرا که خودم به عنوان نویسنده راحت تر متوجه فضاسازى‌هاى آن مى‌شوم.

ماهور الوند پرچم‌دار خانواده ما در سینما است

خشایار الوند با ابراز خوشحالى از نقش آفرینى‌های ماهور الوند برادرزاده خود در سینما، گفت: واقعا براى ماهور خیلی خوشحال هستم در حال حاضر ماهور پرچم‌دار خانواده الوند درسینماى ایران است و بازى خوبى هم از خودش در فیلم سینمایى «چهار راه استانبول» به نمایش گذاشته بود، همچنین چندى قبل یک پیشنهاد خیلى خوب تلویزیونى براى بازى را رد کرد و قصد دارد که در سینما جایگاه خودش را تثبیت کند. امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشد.

این نویسنده تلویزیون در خاتمه گفتگو بیان کرد: امیدوارم سال آینده شاهد کلى اتفاقات خوب و مثبت باشیم و مردم شاد باشند، همچنین از فضاى اخبار حوادث تلخ و بد فاصله بگیریم و شاهد اتفاقات خوب و مثبت برای مردم کشورمان باشیم.