ده نمکی: برخی‌ها به اسم آوینی و برضد اهدافش فیلم می‌سازند

مسعود ده نمکی شامگاه دوشنبه همزمان با هفته هنر و انقلاب اسلامی و بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت مرتضی آوینی، اظهار کرد: شهید آوینی جزو معدود انسانهایی است که در مورد حکمت سینما صحبت کرد و شاخص شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سینما مسائل جدیدی ایجادشده‌است، عنوان کرد: مستندسازان باید تولید اندیشه کرده و همانند شهید آوینی نشانه‌شناسی داشته باشند.

کارگردان فیلم رسوایی، تصریح کرد: بسیاری ازکارگردانان با اسم  آوینی اما بر ضد اهداف این شهید، فیلم می‌سازند.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه جامعه ما در بحران اجتماعی‌و اخلاقی قرار دارد، گفت: آسیب‌شناسی جامعه کنونی ما به عهده دشمنان نیست اما حجم کاری که ما برای سریالها و فیلمها انجام می‌دهیم با حجم کار دشمن برابر است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل اخلاقی در جامعه رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ابتدائی‌ترین آموزه‌های اخلاقی در جامعه به فراموشی کشیده شده‌است و تأثیر سریالها و فیلمهای ما بر جامعه دیده نمی‌شود.

کارگردان فیلم اخراجیها، با بیان اینکه شبهات اعتقادی سنگین در بین جوانان شایع شده، اظهار کرد: باید از پایه شروع کرد و نظام آموزشی و تربیتی اصلاح شود.

وی با اشاره به مطالعات شهید آوینی در حوزه تاریخ اسلام و متون قرآنی و دینی، تصریح کرد: آوینی سینمای دینی ضد لیبرالیسم و ضد سرمایه‌داری را احیاء کرد و اگر بخواهیم راه او را ادامه دهیم باید فرق سینمای جنگ و ضد جنگ را بدانیم.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه در کشور سینمای ضد جنگ ساخته می‌شود، خطاب به سیاستگزاران و هنرمندان گفت: از شهید آوینی، تحلیل فیلمهایش را یاد بگیرید.