به یاد "پوپک گلدره" /از جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن تا همکاری با "مهران مدیری"

28 فروردین ماه سال 1385 خبری دردناک جامعه هنری و سینمایی کشور را تحت الشعاع قرار داد و آن خبری حادثه تصادف رانندگی برای پوپک گلدره بازیگر خوب سینما و تلویزیون ایران بود.

گلدره که در ذهن اکثر مخاطبان ایرانی با بازی ساده و بی آلایشش در سریال "دنیای شیرین دریا" شناخته می شود شهریور ماه ۱۳۸۴ و در اواسط بازی در فیلم نرگس، در جریان یک حادثه رانندگی در جاده نوشهر به نور بر اثر تصادف شدید به حالت کما رفته و در بیمارستان مهر تهران بستری شد و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در کما درگذشت. 

 

پوپک گلدره و تجربه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا/خاطراتی شیرینی که ماندگار شد+عکس////////////////////دوشنبه

درخشش گلدره در سریال "دنیای شیرین دریا" و پس از آن بازی در سریال پرطرفدار "نرگس" را به همراه داشت. سریالی که در آن سالها پر بیننده ترین اثر تلویزیون بود اما متاسفانه با فوت گلدره از حضور وی ببی نصیب ماند. پس از فوت وی "ستاره اسکندری" ادامه این سریال را در نقش نرگس به ایفای نقش پرداخت.

گلدره فعالیت هنری را با بازی در نمایش "پل" آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ "رؤیای زمین" ظاهر شد. پس از آن گلدره در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش همکاری با مهران مدیری را تجربه کرد.

 

پوپک گلدره و تجربه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا/خاطراتی شیرینی که ماندگار شد+عکس////////////////////دوشنبه

وی به سرعت توانست شایستگی‌های خود را در این عرصه نشان دهد و همین باعث شد تا ابراهیم حاتمی کیا گلدره را برای نخستین بار وارد سینما کند. ورودی که بسیار درخشان بود و با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سینمایی موج مرده در جشنواره فجر شد.

بهروز بقایی کارگردان دنیایی شیرین دریا درخصوص همکاری خود با گلدره گفت: یکی از جذاب ترین کارهایی که از آن خاطرات زیادی دارم مجموعه تلویزیونی "دنیای شیرین دریا" بود که تجربه این کار را با مرحوم پوپک گلدره داشتم چون دنیایی بود که برای خود من هم شیرین بود و گروهی که با آنها کار کردم گروه بسیار خوبی بود چرا که سالهای سال با آنها درگذشته کار کرده بودیم و با وجود تمام توافقات و تضادهایی که در هر کاری وجود دارد بالاخره توانستیم کار را جلو ببریم و به نتیجه مطلوبی برسیم. در رابطه با بازیگران نوجوان آن سریال هم باید بگویم که آن ها حالا دیگر هر کدام برای خود مردی شدند و من آنها را این روزها دیده ام.

 

پوپک گلدره و تجربه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا/خاطراتی شیرینی که ماندگار شد+عکس////////////////////دوشنبه

وی ادامه داد: مرگ پوپک گل دره شاید تلخ ترین اتفاقی بود که در زندگی هر کدام از ما که با او کار کرده بودیم افتاد، پوپک گل دره دارای شخصیت هیجان انگیزی بود و در آن زمان یک ماشین رنو داشت که آن را بر می داشت و به لب دریا می رفت و با سرعت بسیار بالا رانندگی می کرد و من بارها به پوپک گوشزد می کردم که این سرعت بالا برای تو و سلامتیت خطرناک است اما او گوش نمی داد و می گفت من عاشق سرعت هستم و سرانجام مرگ او هم به دلیل سرعت بالایی بود که منجربه تصادف شد. 

بازی او در "موج مرده" تحسین منتقدین را برانگیخت و جایگاه او را در سینما تثبیت کرد. بازی در دو فیلم سینمایی "آخر بازی" و "سیندرلا" حاصل درخشش گلدره در سینما بود. درخششی که با فوت این هنرمند به سرعت خاموش شد.

پوپک گلدره و تجربه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا/خاطراتی شیرینی که ماندگار شد+عکس////////////////////دوشنبه

حال با گذشت سالها از فوت این بازیگر سینما و تلویزیون بارها مجموعه های تلویزیونی وی مخصوصاً دنیای شیرین دریا از تلویزیون پخش شده و هنوز هم مردم با این شخصیت ارتباط برقرار می کند. بازی احساسی، بدون اغراق، ساده و باور پذیر گلدره از او بازیگری تمام و کمال ساخته بود.