«علی ضیا» با برنامه‌ای جدید به تلویزیون می آید

«فضل الله شریعت پناهی» مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره سرنوشت برنامه «فرمول یک» که قبل از سال نو با اجرای علی ضیا بروی آنتن می‌رفت گفت: سری جدید این برنامه از عید فطر به روی آنتن خواهد رفت و به احتمال فراوان زمان پخش آن قبل از خبر ساعت ۱۹ است.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد پخش بین دو خبر ۱۹ و ۲۱ را هم دادیم، اما با توجه به فشردگی کنداکتور و اینکه اذان بین دو خبر قرار دارد فکر می‌کنم که بهترین زمان همان قبل از خبر ۱۹ باشد.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک با اشاره به تغییراتی که قرار است در این برنامه ایجاد شود، گفت: احتمال دارد هم نام برنامه و هم ساختار آن تغییر کند. اما هنوز نام جدید آن مشخص نیست و تا قبل از ماه مبارک رمضان جزئیات مربوطه مشخص خواهد شد.

شریعت پناهی همچنین با اشاره به اینکه علی ضیا همچنان به تنهایی قرار است این برنامه را اجرا کند، بیان داشت: علی ضیا به همان روال سابق برنامه را اجرا خواهد کرد و هیچ مجری دیگری به این برنامه اضافه نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: پخش «فرمول یک» تا اواخر تابستان یا اول محرم ادامه دارد. همچنین پیشنهاد دادند که پخش هر شبه داشته باشد، اما از آنجایی که برنامه‌های شبانگاهی‌مان ثابت است و تغییر پذیر نیست مجبوریم قبل از خبر ساعت ۱۹ پخش کنیم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک، درباره برنامه «بوی عیدی» که در ایام نوروز از این شبکه پخش می‌شد، نیز گفت: هنوز در اینباره تصمیم گیری نشده است،، اما تهیه کننده بوی عیدی که آقای احسان ارغوانی است پیشنهاد تولید برنامه «امروز هنوز تموم نشده» را برای تابستان به ما ارائه کردند و ما باید ببینیم که چیدمان کنداکتور به چه صورت خواهد بود. اگر محتوای برنامه آقای ضیا با امروز هنوز تموم نشده یکسان باشد، مجبور هستیم تا از این دو یکی را انتخاب کنیم.

وی درباره جنگ‌های شبانه‌ای که قرار است از شبکه یک سیما بروی آنتن بروند، گفت: ما برای شب‌ها نمی‌توانیم به هیچ عنوان برنامه‌ریزی کنیم چراکه باکس شبانگاهی‌مان پر است و برنامه‌هایی مثل نگاه یک، پایش، ثریا، ورزش و مردم در کنداکتور قرار دارند. در صورتی می‌توانیم جنگ شبانه داشته باشیم که زمان پخش این برنامه‌ها را تغییر دهیم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک، افزود: جدای از برنامه آقای ضیا که برای تابستان هست، پخش مسابقه آشپزی «دستپخت» از عید فطر به صورت سه روز در هفته شروع خواهد شد. همچنین برنامه‌های روتین مثل صبح بخیر ایران و سیمای خانواده متناسب با تابستان تغییر خواهد کرد.

شریعت پناهی با اشاره به برگزاری برنامه‌های رمضانی شبکه یک سیما گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هر شب جشنی داریم مثل برنامه دعوت که سال‌های گذشته با اجرای نیما کرمی بروی آنتن می‌رفت. شاید نام این برنامه دعوت نباشد و تغییر کند، اما در کل جشنی با حضور مردم است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز مجری برنامه مشخص نشده است و چند گزینه در دست بررسی هستند. ایام ماه رمضان اولویت با گروه معارف سیما است و ما در این مدت منتظر بودیم تا ببینیم گروه معارف چه برنامه‌هایی دارند.