جشنواره جهانی فجر و اثراتش بر سینمای ایران

سعید خانی تهیه کننده  سینما در خصوص تاثیرات‌ جشنواره جهانی فجر بر سینمای ایران گفت: کارگاه های آموزشی جشنواره جهانی فجر برای من جذاب بودند، زیرا می‌توانیم از این طریق با تجربه‌های سینمایی کشورهای دیگر جهان آشنا شویم؛ حتی اگر بتوانیم فیلمهای خوب سینمای جهان را نیز به نمایش بگذاریم، تاثیر خوبی روی سینمای کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: تفکیک جشنواره ملی فجر از بخش بین الملل کار درستی بود، زیرا برگزاری همزمان آنها خروجی خوبی به همراه نداشت اما اکنون جشنواره جهانی فجر متمرکزتر شده است و مسئولان برگزاری آن باید تلاش کنند که فیلمسازهای بزرگ به جشنواره بیایند. به نظر می رسد که جشنواره جهانی فجر رو به رشد است البته رقابت آن با جشنواره های کیفی کمی مشکل است.

خانی اظهار داشت: فیلمهای زیادی به جشنواره جهانی فجر آمده اند، چون مسئولان برگزاری صرفا می خواستند همه را راضی کنند؛ من‌ به این امر انتقاد دارم. البته اگر چند فیلم خاص ارائه شود، من نیز به عنوان یک پخش کننده به فیلمهای اجتماعی با کیفیتی که در جشنواره فجر به عنوان فیلمهای ارزشی دیده می شوند جذب می شوم و فکر می کنم اگر این فیلم ها در جشنواره جهانی فجر به خوبی دیده شوند برای پخش کننده نیز شرایط مناسبی را ایجاد می کنند. 

این تهیه کننده تصریح کرد: این فیلمها باید با المان های جشنواره فجر تناسب داشته باشند، زیرا در بیشتر مواقع فیلمهای ارگانی و فیلمهایی که دغدغه زیادی ندارند در مرکز توجه جشنواره فجر قرار می گیرند. اما در اینجا فیلمهایی دیده می شوند که بتوانند با فیلم های جهانی رقابت کنند و به خوبی دیده شوند تا من به عنوان یک تهیه کننده هم بتوانم از آنها حمایت کنم.

وی در خصوص جدیدترین فعالیت خود خاطرنشان کرد: این روزها همه دغدغه من فیلم «لونه زنبور» است؛ البته روی یک یا دو فیلمنامه هم کار می‌کنم و امیدوارم که فیلم خوبی را در سال جدید به سینمای کشور ارائه بدهم.