سری دوم اکران نوروزی با 2 فیلم کمدی و 4 فیلم اجتماعی

جلسه بررسی اکران دوم عید، در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در سال جدید با همان اعضای قبلی برگزار شد و فیلم‌های آن سوی ابرها، چهارراه استانبول، خجالت نکش، جشن دلتنگی و خوک برای این این فصل اکران انتخاب شدند. البته قبل از این آثار، فیلم سینمایی تگزاس نیز به سینما‌ها آمد و در جمع اکران‌های دوم قرار گرفت.

در ادامه این گزارش به معرفی فیلم های اکران دوم عید می پردازیم؛

«آن سوی ابر‌ها» جدیدترین فیلم سینمایی به کارگردانی مجید مجیدی است که فیلمبرداری آن در کشور هند انجام شد و رونمایی آن در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

 

دو فیلم کمدی و چهار فیلم اجتماعی سهم اکران دوم سال

این فیلم که در هند ساخته شده است، در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است. در این فیلم بازیگرانی چون، ایشان خاطر، مالاویکا موهانان و نانیشتا چاتراجه نقش آفرینی می‌کنند.

 

دو فیلم کمدی و چهار فیلم اجتماعی سهم اکران دوم سال

«چهارراه استانبول» فیلمی از مصظفی کیایی است که در سی و ششمین جشنواره داخلی فیلم فجر حضور داشت. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و با هنرمندی مسعود کرامتی بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: بهمن و احد تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران و اهالی پلاسکو فراری‌اند، روز حادثه بهترین زمان برای فرار از دست آن‌هاست.

«خجالت نکش» اولین تجربه بلند سینمایی رضا مقصودی در مقام کارگردانی است که قصه‌ای کمدی دارد. این فیلم نیز در جشنواره داخلی فیلم فجر حضور داشت.

«خجالت نکش» فیلمی کمدی و طنز است و داستان زن و شوهر میانسالی را روایت می‌کند که در سن میانسالی به طور ناخواسته صاحب فرزند می‌شود و این ماجرا برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند؛ آن‌ها از وجود این بچه شرمگین وخجالت زده می‌شوند و دعوایی میان آن دو راه می‌افتد.

احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی و ... از بازیگران این فیلم هستند.

 

دو فیلم کمدی و چهار فیلم اجتماعی سهم اکران دوم سال

«جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی است که در این مقطع زمانی اکران خواهد شد.

خلاصه داستان: جهان، مردی ۳۲ ساله که سودای شهرت دارد. افسانه و رضا در میانسالی، مشکلات تازه‌ای را تجربه می‌کنند. کاوه و لاله در انتظار تولد اولین فرزندشان هستند و سارا، دختر جوانی است که تصمیم دارد با هویت جدیدی به زندگی خود ادامه دهد.

در این فیلم بازیگرانی چون محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته آ. پناهی ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، علی دهبان، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی بازی می‌کنند.

مانی حقیقی این بار سراغ ساخت فیلمی با عنوان «خوک» رفت. حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش در «خوک» ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز در این فیلم حضور دارند.

‌در خلاصه داستان «خوک» آمده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره محبوبش می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ وقتی در شبکه‌های اجتماعی تهمت عجیبی به حسن زده می‌شود، او ناچار می‌شود برای اعاده حیثیتش نقشه هوشمندانه‌ای بکشد.»

 

دو فیلم کمدی و چهار فیلم اجتماعی سهم اکران دوم سال

فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی و فیلمی کمدی است که تمام فیلم در خارج از ایران فیلمبرداری شده است.

در این فیلم حمید فرخ نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی به ایفای نقش‌های اصلی می‌پردازند و بازیگران خارجی نیز در این فیلم حضور دارند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: هرگز یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!