چهارمین روز نمایشگاه کتاب خلوت‌تر از 3 روز اول

چهارمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصادف با اولین روز هفته کمی خلوت‌تر از روزهای نخست دنبال شد.

شرایط جوی شهر تهران به نحوی پیش رفت که نمایشگاه کتاب در سومین روز با بارش باران همراه بود. همین عاملی بود که جمعیت کمتر در نمایشگاه حضور یابند اما بارش باران برای افرادی که به نمایشگاه آمده بودند فضای جالبی را ایجاد کرده بود. اما در روز چهارم هم نمایشگاه به شلوغی سه روز نخست خود پیش نرفت.

هوشنگ مرادی کرمانی عصر دیروز در نمایشگاه کتاب تهران با حضور در فرهنگسرای کتاب بخش‌هایی از کتاب "نخل" را برای علاقه‌مندان به ادبیات روخوانی کرد. کارولین کراسکری مترجم کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی نیز در این مراسم حاضر بود و نوشته های کرمانی را نسخه نابی از ادبیات دانست.

همچنین گیزلا وارگا سینایی نقاش و تصویرگر مجاری در مراسم رونمایی از ترجمه‌ی جدید رباعیات خیام با حضور یانوش کواچ سفیر مجارستان در ایران، خسرو سینایی کارگردان سینما، جودیت ‌‌هامراشتین مدیرکل امور فرهنگی وزارت امور خارجه مجارستان، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام نمایشگاه کتاب به پاس سال‌‌ها فعالیت در عرصه‌ی ادبیات و هنر ایرانی مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخش برنامه های جنبی نشست "روش‌های حفاظت و نگهداری از اسناد و کتب" از ساعت ۱۲-۳۰/۱۰ با حضور محمد حدادی کمیته علمی فرهنگی سرای اهل قلم "فرهنگوران" برگزار شد.

همچنین، نشست‌های "معرفی و بررسی کتابخانه‌های دیجیتالی ایران" از ساعت ۱۳-۱۲ با حضور مهدی علیپور حافظی و میترا صمیمی و نشست "دختر گمشده، اثر النافرانه" از ساعت ۱۷-۱۶ با حضور ابوالحسن حاتمی، مسعود یزدی و کاظم رهبر در کمیته علمی فرهنگی سالن کتاب‌نما برگزار گردید.

غرفه معاونت فرهنگی قوه قضائیه، غرفه‌ای مستقر در بخش سازمان‌ها و نهاد‌ها است که هر روزه با حضور دو نفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضایی به تمامی بازدیدکنندگان و مراجعان این بخش، مشاوره رایگان می‎‌دهد. همچنین این غرفه 180 عنوان بروشور حقوقی به زبان ساده وجود دارد که به طور رایگان بین بازدیدکنندگان این بخش توزیع می‌شود.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "نه به کتاب نخواندن" از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.