انتقاد یک ناشر از نمایشگاه کتاب/باید 20 درصد مصلی تعطیل شود

مهدی حسین زادگان مدیر داخلی انتشارات ققنوس در مورد پرفروش ترین کتاب غرفه نمایشگاهی انتشارات ققنوس اظهار کرد:کتاب «ملت عشق»نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیح پرفروش ترین کتاب ما بوده و سمفونی مردگان نیز در لیست پرفروش های غرفه نمایشگاهی ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر کتابهای جدید ما با فروش خوبی رو به رو بودند، بیان کرد: در روزهای گذشته نمایشگاه خوبی را پشت سر گذاشتیم ولی متاسفانه بی نظمی همیشگی که در نمایشگاه کتاب بوده، همچنان هست اگرچه مسئولان قول داده بودند که اگر هر غرفه ای کتاب غیر را عرضه کند با آن برخورد می شود.

مدیر داخلی انتشارات ققنوس افزود:متاسفانه شما در هر راهرویی قدم بزنید،حداقل۲یا۳غرفه را می بینید که کتابهای دیگران را می فروشند و به صورت چندین غرفه شرکت کرده وکتاب ها را بین خودشان پخش کرده اند که به این ترتیب یک کتاب در۵۰غرفه فروخته می شود و هیچ برخوردی هم با آن نمی شود.

وی با اشاره به وجود کتاب قاچاق در برخی غرفه ها گفت: البته با این غرفه ها برخورد شد اما وظیفه  ناشر این نیست که تخلف ها را پیگیری کنم.

حسین زادگان گفت:اگر نمایشگاه کتاب بازرس داشته باشد و در غرفه ها پیگیری لازم را داشته باشد به نظر من  20درصد نمایشگاه در مصلی را باید تعطیل کنند.