"بچه مهندس" با شروع خوب جای خود را در دل مخاطب باز کرد

افشین نخعی بازیگر سینما و تلویزیون درباره سریال "بچه مهندس" گفت: با بازخوردی که از اطرافیان از شب گذشته تا کنون شنیده ام، سریال "بچه مهندس" شروع خوبی داشته، داستان خاص و جذابی دارد .

وی در همین راستا افزود: مخاطبان در برخورد با بنده بیان می کنند که منتظر هستند تا ادامه بچه مهندس را ببینند و فکر می کنم این یعنی سریال موفق شده که از ابتدا در دل مخاطب بنشیند. 

این بازیگر درباره دلایل شروع خوب "بچه مهندس" اظهار کرد: یک سریال یا فیلم سینمایی برای جذب مخاطب در ابتدا باید ریتم خوبی داشته باشد؛ یعنی بیننده فرصت نکند که چشم از آن بردارد. به عبارتی شروع طوفانی و سرعت در ریتم در اثر وجود داشته باشد. دوما داستان خوبی داشته باشد یعنی تعریف قصه از جایی برای مخاطب شروع شود که او را ترغیب به شنیدن ادامه ماجرا کند. به نظر من "بچه مهندس" در شروع این دو مولفه را داشت.

نخعی با اشاره به روند تولید "بچه مهندس" افزود: فیلمبرداری بچه مهندس در روزهای پایانی از فاز یک قرار دارد. لوکیشن‌های فاز دو سریال در حال بررسی است و تست گریم بازیگران برای این فاز از بچه مهندس انجام شده است.  

وی درباره فیلمبرداری در بوستان ولایت بیان کرد: بخش فیلمبرداری مربوط به بوستان ولایت در فاز یک به پایان رسیده و باید لوکیشن در بخش مربوط به فاز دوم که چند سال بعد است در شکل ظاهری قدیمی تر شده و تغییراتی روی آن صورت گیرد که گروه در حال آماده سازی آن برای فاز دوم هستند.

بازیگر سریال "بچه مهندس" درباره اتمام فیلمبرداری این سریال توضیح داد: در فصل زمستان به دلیل وضعیت آب و هوا سکانس‌های مربوط به فضاهای داخلی سریال ضبط و سکانس‌های خارجی به فصل بهار موکول شد. با فرارسیدن فصل بهار و بارش‌های کم نظیر در تهران برنامه ریزی‌ها در گرفتن سکانس‌های داخلی با اخلال روبرو شد به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی برای اتمام فیلمبرداری سریال "بچه مهندس" بیان کرد.

نخعی خاطرنشان کرد: سکانس‌هایی از قسمت 27 سریال باقی مانده که در حال ضبط است تا وضعیت جوی تغییر کرده و با استقرار  هوای آفتابی، ادامه بخش‌های خارجی سریال فیلمبرداری شود.

گفتنی است سریال "بچه مهندس" به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی شب گذشته از ساعت 21:30 در شبکه‌دو سیما روی آنتن رفت.

 تصویربرداری سریال "بچه مهندس" از اوایل آبان ماه سال 1396 در بوستان ولایت آغاز شد.

سجاد ابوالحسنی همزمان در حال نگارش فاز سوم سریال بچه مهندس است. این اثر در سه فاز و حدود شصت قسمت خواهد بود. قصه‌های این سریال در یک پرورشگاه با نام "خانه خورشید" سپری می‌شود که لوکیشن آن در بوستان ولایت قرار دارد. 

این سریال در تاریخ معاصر روایت می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود.

بازیگران این مجموعه عبارتند از: بهناز جعفری، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی ، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث ، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ، مهرناز بیات، فرخنده فرمانی زاده ، شیدا یوسفی، سمانه حبیب پور، علی برقی و یوناتدین، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی بازیگران کودک فاز یک هستند.

دیگر عوامل سریال عبارتند از: تهیه کننده:سعید سعدی، کارگردان: علی غفاری، نویسنده: سجاد ابوالحسنی، مدیرتصویربرداری : رضا شیخی، مدیر برنامه ریزی: سعید نقدزاده، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح چهره پردازی: محسن بابایی، مدیر صدابرداری: رضا تهرانی، سرپرست گروه کارگردانی: محمد جواد کاسه ساز، تدوین: ناصر فخری، علی غفاری، دستیار یک کارگردان: محمدجواد سعدی