اکران 40 فیلم موضوعی در نمایشگاه قرآن

سید مصطفی زواریان معاون کمیته هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تشریح برنامه های کمیته هنری نمایشگاه قرآن گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در کمیته هنری این دوره از نمایشگاه قرآن تدارک دیده شده، اکران 10 فیلم سینمایی مطرح کشور با موضوع قرآن و عترت است که از روز جمعه 4 خرداد، از ساعت 21 در سالن سینمایی بخش فضای مجازی برای حاضران در نمایشگاه قرآن اکران خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کارگردانان و فیلمسازان مطرح کشور در نمایشگاه قرآن، افزود: هر روز پس از اکران فیلم، نشست نقد و بررسی این آثار با حضور کارگردان و یا بازیگران فیلم برگزار می‌شود که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در این بخش، میزبان هنرمندانی چون مجید مجیدی، جمال شورجه، رضا میر کریمی و شهریار بحرانی خواهیم بود.

معاون کمیته هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: همچنین بیش از 30 فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن که از آثار برگزیده جشنواره بین المللی "آیات" و تولیدات انجمن سینمای جوان است، در این بخش نمایش داده می‌شود که در مجموع بیش از 40 فیلم در نمایشگاه قرآن امسال اکران می‌شود.

زواریان برپایی نمایشگاه آثار هنری و همچنین کارگاه های عملی هنری را از دیگر برنامه‌های کمیته هنری نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته روزانه یک کارگاه و در مجموع 15 کارگاه عملی در شاخه‌های مختلف هنری و صنایع دستی در محل نمایشگاه برگزار می‌شود که طی آن هنرمندان مطرح کشور، آثار قرآنی خود را به صورت عملی تولید می‌کنند. همچنین در بخش نمایشگاهی این کمیته نیز آثاری از این هنرمندان برای عموم مراجعه کنندگان به نمایش گذاشته شده است.

وی در خاتمه افزود: اجرای تئاتر و نمایش‌های آیینی مانند نقالی، پرده‌خوانی و نمایش خیابانی از دیگر برنامه‌های این کمیته است که در کنار آن از ژانرهای مدرن نمایشی همچون سیلورمن و وایت من نیز استفاده شده است که همگی با محتوا و مضامین قرآنی به اجرای برنامه می‌پردازند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار (قرآن چلچراغ هدایت) تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان از ساعت 17 تا 24در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.