مردم همچنان سینمای کمدی را ترجیح می‌دهند

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص وضعیت فعلی سینمای ایران گفت: سینمای ایران در سال گذشته فرق چندانی نسبت به سالهای گذشته نداشته و سالهاست که اتفاق تازه ای به سینمای ایران اضافه نشده است. البته کارگردانان جوانی به میدان آمده اند که نیاز به تجربه بیشتر دارند اما اعتقاد دارم که سینمای ایران در حال در جا زدن است.

وی درباره رشد دوباره سینمای کمدی با فیلم های مصادره و لونه زنبور در گیشه سینما تاکید کرد: گیشه سینما سال گذشته هم ثابت کرد که کمدی کلاسیک همچنان مورد حمایت طرفداران خود است و خود من سال 96 فیلم کمدی موفق نهنگ عنبر 2 را روی پرده داشتم که با 23 میلیارد تومان فروش، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود.

بازیگر سریال "کلاه پهلوی" درباره فراز و نشیب های فضای مجازی برای هنرمندان اضافه کرد: فضای مجازی این روزها تمامی اقشار جامعه را در بر گرفته و هر فردی به نوبه خود با این فضا در رابطه است. وقتی شما در یک مجلس حضور پیدا کنید یا در مترو و خیابان باشید به عینه می بینید که همه مردم مشغول تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند.

وی پرداختن به حواشی را معضل فضای مجازی دانست و افزود: متاسفانه این روزها حاشیه به شدت از متن پررنگ تر شده و اینکه من احساس می کنم اگر خودم فیلمی را بازی کنم در مقایسه با خبری حاشیه ساز مخاطب کمتری خواهد داشت و حاشیه سینما را نیز کنار زده است. من شخصاً در فضای مجازی حضور دارم اما سعی می کنم خودم را چندان درگیر این فضا نکنم.

بازیگر سریال "کیف انگلیسی" در مورد وضعیت بیکاری بازیگران پیشکسوت سینما تصریح کرد: سینمای ایران صنعت سازماندهی شده را ندارد و می بینیم که بازیگری که سالها جلوی دوربین بوده حالا خانه نشین شده است. این در حالی است که بازیگران و کارگردانانی وارد عرصه شده اند که هیچ اطلاعات و تحصیلاتی در خصوص سینما ندارند. ماحصل این اتفاق تولید فیلم هایی است که مردم آنها را دوست نخواهند داشت.

وی راه حل کم کاری بازیگران خوب سینما را اینگونه توصیف کرد: از نظر من باید مدیریتی بسیار صحیح در این زمینه لحاظ شود که در ابتدا از بازیگران با سابقه و نخبه استفاده شود و در بخش دوم اجازه اکران به هر فیلمی داده نشود. به عنوان مثال فیلمی اگر سوی مخاطب مورد استقبال قرار نمی گیرد چرا باید اکران شود. این موردی است که هر سینماداری می تواند آن را بفهمد و زمانی که ما سینمای خانگی داریم چرا هر فیلمی لزوماً باید اکران عموم شود.

نواب صفوی با اشاره به نیروی ویژه بازیگران تئاتر برای ورود به سینما خاطرنشان کرد: ما بازیگران بسیار بزرگی را داریم که سالها تئاتر کار کرده اند و تعلیم داده اند اما این روزها در خانه هستند. این نیروی ویژه و بزرگی است که کاملاً در حال نابودی است و اگر بها ندهیم هیچ از آن باقی نخواهد ماند.